Avvikelsehantering i SharePoint

Är du ute efter ett avvikelsehanteringssystem som hjälper er att på ett säkert och effektivt sätt registrera samt följa upp er avvikelserapportering?

Med avvikelsehantering i SharePoint för intranät eller Teams i Microsoft 365 är det enkelt att dokumentera fel och brister

Dokumentera fel och brister som påträffas inom verksamheten, samt lös problem och hitta förbättringsmöjligheter. I avvikelsehanteringslösningen kan man enkelt skapa avancerade avvikelseflöden, för att kunna kvalitetssäkra sin verksamhet på ett effektivt och säkert sätt och få möjlighet att korrigera och förebygga fel och brister.

Avvikelsesystemet är flexibelt och enkelt. Det implementeras i er befintliga IT-miljö och kan skräddarsys för att passa era behov och krav även i framtiden. Inga extra licenser krävs eller flera inloggningar, vilket också gör det kostnadseffektivt. En fullt anpassningsbar applikation efter era önskemål. Man får en klar överblick över alla avvikelser, statistik för externa som interna avvikelser.

Vill du veta mer?

Har du frågor? Vill du se en demo?

Hör av dig här så visar vi och ger mer info.

Fungerar med

                 

Funktioner i Avvikelsehantering

  • Rapportera, hantera och följa upp ärenden.
  • Tydlig överblick över antal avvikelser i organisationen.
  • Fullständiga och kundanpassade arbetsflöden.
  • Välja de aviseringar man vill använda.
  • Lätt att administrera både interna och externa ärenden. Man kan t.ex. externt maila in nya ärenden.
  • Rapporteringsverktyg för interna och externa revisioner, ronder och utredningar.
  • Startsida med bra överblick över egna ärenden och andra.
  • Full koll på pågående, avslutade och arkiverade ärenden.
  • Lätt att bifoga filer till ärenden.
  • Systemet formas för att få till rätt flöde. Regler sätts upp i mallar och fält så att rätt person genast blir aviserad, egna roller och filter läggs in. Ange var och när e-post ska skickas ut genom att bocka i användarroller för respektive händelse.
  • Anpassa systemets ärendefält så att allt nödvändigt finns med som t.ex. Ärendenummer, Datum, Titel, Status, Prioritet, Flaggning, Ansvarig person, Datum för uppföljning, Händelse, Bifoga filer, Kommentarer externa som interna, Slutdatum m.m.
  • Lätt att se historik och senaste aktiviteter om vad som hänt vem, vad, när, hur osv.
  • Ta ut statistik/logg.
  • Integrerat med Active Directory.

Kontakta oss här. Vi hjälper dig!

Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30

Tack för ditt meddelande

Vi hör snart av oss!