Salesforce Marketing Cloud Account Engagement (Pardot)
Salesforce Account Engagement är ett B2B Marketing Automation-verktyg som effektiviserar marknadsföringen och kampanjer för ditt företag, genom att fånga upp era kvalificerade kunder som är redo för nästa steg. Account Engagement (Pardot) ser till så att kommunikationen går ut vid rätt tillfälle och följer alltid upp resultat för bästa framgång. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa din organisation med Pardot, kontakta oss direkt eller läs mer här på sidan.
Account Engagement (Pardot) är det självklara valet för Salesforce-kunder som letar efter ett komplett B2B Marketing Automation-verktyg. Dels för den robusta integrationen med Salesforce, det rimliga priset som gör verktyget tillgängligt för en bred krets av organisationer samt sin enkelhet vilket gör det till ett okomplicerat system att lära för nya användare.
Vad är Marketing Account Engagement (Pardot)?
Account Engagement (Pardot) består av en mängd olika automatiseringsverktyg som exempelvis Automation Rules, Completion Actions samt Engagement Programs, vilka samtliga bidrar till en ökad effektivitet samt säkerställer att kommunikationen med potentiella kunder sker vid rätt tidpunkt.
Fördelar vi kan se hos våra kunder är en förbättrad intregration mellan sälj och marknadsavdelningen, då Account Engagement (Pardot) skapar ett flöde mellan de två avdelningarna vilket i sig minskar risken för att kunder faller mellan stolarna eller att kommunikation sker vid fel tillfälle i leads/säljprocessen. Integrationen mellan Account Engagement (Pardot) och Salesforce gör det även möjligt att följa upp resultaten genom snygga dashboards, som bland annat visar vilka kampanjer eller typer av aktiviteter som kan anses som mest lyckade.