Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.

Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.

Vad består då våra analyser av?

Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:

  • Salesforce Optimizer

Lightning Readiness Report

Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:

  • Databasschema
  • Säljprocesser
  • Leadprocesser
  • Supportprocesser
  • Integrationer
  • Egna anpassningar

Rapport lämnas med förslag på:

  • Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
    Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
    Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
    Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder

DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.

Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?

Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?

Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30

Läs mer om uppdrag vi har genomfört här.

Följ oss på LinkedIn

Fler nyheter & tips

Salesforce-utvecklare och projektledare till ledande svenskt fastighetsbolag

I ett nytt uppdrag ger DevCore konsulttjänster inom Salesforce CRM, som utvecklare, systemarkitekt samt projektledare med löpande administration och support. Åt kund inom fastighetsbranschen, som är i behov av vidare affärsutveckling.

Läs mer

DevCore hjälper universitet att strukturera Teams och SharePoint

Ett nytt uppdrag har kommit in där DevCore hjälper ett svenskt universitet med att anpassa och bättre strukturera sitt arbete med Teams och SharePoint. Främst för att organisera sina utbildningar och kurser.

Läs mer

Fler företag använder appar för Avvikelsehantering och Regelefterlevnad

Senaste tiden har vi sett ett uppsving av köp och användande av både avvikelsesystem och attestfunktion. Fler verksamheter börjar se nyttan med digitalisering, att minimera manuella fel, frigöra resurser och framtidssäkra sin verksamhet.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser