Salesforce Service Cloud
Optimera och automatisera kundservice för ökad kundnöjdhet. Effektivisera ärendehantering genom stöd för att hantera flera kanaler samt standardisera och automatisera support. Salesforce Service Cloud är en del av Salesforce-plattformen avsedd för att automatisera supportprocesser och stödja kundservice.
Kraften i Service Cloud ligger i att förenkla arbetet för supportagenter och kunna erbjuda transparent support till kunder via olika digitala kanaler. Detta genom att tillhandahålla information utifrån en kunskapsbas med artiklar, ämnen och expertis som i det långa loppet effektiviserar och förhöjer kundnöjdheten när snabbare och smidigare support kan erbjudas.
Vill du veta mer om Service Cloud?
Läs mer här nedan om hur Salesforce Service Cloud kan förbättra dina säljprocesser och vad vi har hjälpt kunder med inom Service Cloud. Du får gärna höra av dig till oss om du vill veta hur vi kan hjälpa din verksamhet eller har andra frågor.

Värdefulla funktioner inom Service Cloud
Service Console. Konsolen fungerar som en helpdesk där supportagenter får en överskådlig bild av samtliga kunder och där de kan jobba med flera ärenden samtidigt.
Kanaler. Supportagenter kan ge support direkt i konsolen oavsett vilken kanal kunden har valt att skicka sitt ärende till såsom email, telefon, webchat, sociala medier. Detta gör att kunder har friheten att själva kunna välja den kanal som passar dem bäst.
Automatiserade flöden. Supportärenden kan automatiseras för att omdirigeras till rätt person eller team som är avsedda att hantera ärendet.
Kunskapsbas. Hitta, dela och lagra artiklar och/eller information om visst typ av ärende för att kunna tillhandahålla snabbare support och undvika vanligt inkommande frågor.

Fler värdefulla funktioner inom Service Cloud
OMNI Channel Routing. Ärenden kan omdirigeras till olika serviceagenter baserat på arbetskapacitet, ärendetyp, tillgänglighet med mera för att uppnå snabbare support och jämnare arbetsfördelning.
Milestones/Monitorering. Används för att mäta KPI:er som visar responstider för ärenden, exempelvis tiden för att starta hantering av ett ärende, eller tiden för att lösa ett ärende. Detta hjälper supportagenter att uppnå KPI:er.
Chat. Öka produktivitet med AI-drivna chatbots och/eller låt serviceagenter chatta direkt med kunden.
Surveys. Skapa automatiska utskick efter support för att mäta kundnöjdheten.

DevCore har som Service Cloud-konsulter bland annat hjälpt kunder med
- Implementation av Service Cloud
- Migrering av CRM till Service Cloud
- Utveckling och optimering av processer och rutiner
- Utveckling och automatisering av funktionalitet
”I have worked with several SF partners in my career. Devcore is, by far, the most knowledgeable and efficient partner I have interacted with. Within less than a year they have turned around the SF experience amongst our employees from being an area of constant frustration to becoming a valuable tool that makes life easier for all involved.”
Review from a client :)
Kundcase Salesforce
DevCore utförde Salesforce-utbildning för anställda på finskt bolag
DevCore har hållit i en Training Services och User Training i Salesforce för personal på ett finskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer mätutrustning samt sensorer för mätning och reglering av
Optimering av kunds arbetsätt och processer med Salesforce CRM
Kunden ville först byta ut sitt Salesforce CRM – vi hjälpte då istället till att få ut fulla värdet av kundens tidigare investering. Chansen kom till oss att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre
Smidig övergång från Salesforce CRM till Dynamics CRM
DevCore har hjälp kund att så smidigt som möjligt gå över från Salesforce CRM till Dynamics 365 CRM. I uppdraget rensade vi befintlig data i kundens Salesforce, utförde mappning av fält, satte upp nya användare i Dynamics 365 och återskapade Dashboards från...
Byggt kunds säljprocess i Salesforce samt skapat integration mot ekonomisystem
Kunden behövde hjälp med implementering av Salesforce CRM för sitt nya stora projekt - en plattform för webbshop och auktioner med mera. Kunden valde att anlita DevCore som Salesforce...