Salesforce Communities

Med Salesforce Community Cloud öppnas möjligheten till att snabbt skapa personaliserade webbsidor, portaler och forum som ger dina kunder en modern digital upplevelse. Communities tar er affär närmre era partners och kunder och låter er bygga en djupare relation baserad på snabb och smidig kommunikation.

Communities är en del av Salesforceplattformen vilket innebär att Communities är naturligt integrerat med Salesforce Sales- och Service Cloud vilket ger direkt tillgång till alla de affärsprocesser och den data som finns i en redan existerande Salesforce-instans. Detta gör att det går snabb att bygga en lösning som fyller era behov och kan generera värde till er verksamhet.

Salesforce uppskattar att kundnöjdheten är 45% högre för företag som tillhandahåller en personaliserad digital upplevelse till sina kunder. Möjligheterna är många med portaler för självbetjäning, support och för partners med mera.

Med communities kan ni snabbt bygga en självbetjäningsportal fylld med den information som era kunder behöver för att själva kunna lösa sina problem, så att era kundtjänstmedarbetare kan fokusera på att göra det de gör bäst, hantera de viktigaste frågorna.

Skapa en smidig supportportal

Skapa en supportportal där kunder kan skapa, följa upp och kommunicera kring aktiva ärenden för att minska mängen inkommande mail och samtal vilket i sin tur leder till minskade kostnader och ökad kundnöjdhet.

Bygg en partnerportal som sparar tid

Bygg en partnerportal som ger snabb och smidig tillgång till all den information som era partners behöver för att bedriva sin verksamhet vilket ökar er försäljning och sparar era partners tid. Låt era partners att själva jobba med sina affärer när det passar dem bäst och bygg på så sätt ett djupare och effektivare samarbete.

“Det som gör DevCore till en fantastisk partner till oss är deras servicekänsla, flexibilitet, snabbhet och förmåga att veta vad, och hur, vi vill ha det. Deras stöd och breda kompetens skapar trygghet för oss som organisation.”

Omdöme från en fantastisk kund. Hör gärna av dig för fler kundreferenser :)

Tillgängligt och användbart för kunder

Låt era kunder att via mobilen själva administrera beställningar, förfrågningar eller sitt kundkonto genom att bygga en kundsida som är integrerad till ert Sales Cloud.

DevCore och Salesforce Community Cloud

Vi på DevCore är experter på alla delar inom Salesforce såsom Salesforce Community Cloud, vi hjälper er gärna med att skapa en community-upplevelse som för er samt för era kunder och partners närmare varandra.

Kundcase Salesforce

DevCore har genomfört stort projekt inom Salesforce CRM, ekonomisystem och signeringsplattform

Kunden anlitade DevCore till projektet på grund av stor expertis inom CRM:et och som Salesforce-arkitekter med kunskap inom integrationer och av applikationer. I projektet har DevCore använt sig av Apex och byggt:Säljprocess.Integration mot kundens plattform (webbshop).Integration mot ekonomisystemet.Avräkningsrapport i Salesforce.Integrerat en avtalssigneringsplattform med Salesforce.Samt ordnat stöd för provisionsstegar och provisionstrappor. Projektet avslutades mycket lyckat och fortsättningsvis sköter DevCore förvaltningen vidare.

Byggt kunds säljprocess i Salesforce samt skapat integration mot ekonomisystem

Kunden behövde hjälp med start av Salesforce CRM för sitt nya stora projekt - en plattform för webbshop och auktioner med mera. Kunden valde att anlita DevCore som Salesforce-konsulter och Salesforce-arkitekter för projektet, då DevCore sedan tidigare är experter inom Salesforce med integrationer och applikationer. I projektet skapade vi en integration mot kundens plattform samt integration mot ekonomisystemet Fortnox. Utöver ovan har DevCore byggt säljprocess, avräkningsrapport, integrerat avtalssignering Oneflow med Salesforce samt stöd för provisionsstegar/provisionstrappor. Med hjälp av Apex-kod. Apex är ett programmeringsspråk utvecklat av Salesforce. Apex gör det möjligt för utvecklare att utföra flödes- och transaktionskontrolls statements på Force.com-plattformsservern i samband med anrop till Force.com API. Apex gör det möjligt för utvecklare att lägga till affärslogik till de flesta systemhändelser, inklusive knappklick, postuppdateringar och Visualforce-sidor med mera.

Implementering av Salesforce Pardot

DevCore har implementerat Pardot samt integrerat plattformen med Salesforce för en större aktör inom finansindustrin. Med hjälp av Pardot kommer de bland annat att stärka relationen mellan sälj och marknad, kommunicera till sina kunder i rätt tid och på ett enkelt sätt kunna följa upp resultaten av sina kampanjer.

Konfigurering av Salesforce CPQ

DevCore har konfigurerat om en befintlig lösning av CPQ och automatiserat stora delar av affärsflödet och minskat komplextiteten. Som del av konfigurationen byggde DevCore om funktionalitet från CPQ + och kunde därmed halvera kundens licenskostnader relaterade till CPQ.

Kontakta oss här. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser