Salesforce som CRM

Salesforce är ett av världens största CRM-system med över 100 000 kunder. Systemet hanterar allt från försäljning till support och intern kommunikation på företaget.

Salesforce är helt molnbaserat vilket innebär att ingen separat mjukvara behövs och all information finns tillgänglig på Salesforces servrar, detta innebär att inget underhåll av servrar eller uppgradering av programvara krävs.

Nya kunder och sälj läggs upp på ett smidigt sätt och all data finns alltid tillgänglig i molnet.

För kundservice och support finns möjlighet att lägga upp en kundportal för självservice, integration med sociala medier som Facebook och Twitter och mycket mer. Det finns även funktionalitet för att göra massutskick, samt att skicka ut epost till berörd person vid vissa händelser. Systemet är mycket förändringsbart och egna lösningar och modifikationer kan byggas via plattformen Force.com. Via funktionen Chatter möjliggörs på ett enkelt sätt kommunikation inom organisationen. Det finns även möjlighet att ansluta till Salesforce via dess iPhone- och Androidklienter, samt integration med Outlook och Gmail.

Via portalen AppExchange kan tredjepartsapplikationer som utökar funktionaliteten i Salesforce köpas till.

DevCore är Salesforce-partner med certifierade konsulter

DevCore arbetar idag som utvecklare och konsulter med Salesforce åt både små och medelstora företag och har som konsulter utvecklat lösningar i Salesforce för Service Cloud och skapat integrationer med Episerver och ny funktionalitet inne i Salesforce.

DevCore har som konsulter bland annat utvecklat:

  • Integration mellan Salesforce och Episerver där FAQ och kontaktdata synkroniseras från Salesforce över till Episerver.
  • Produktkonfigurator där produktpaket byggs i en skräddarsydd Salesforcesida utifrån en hierarkisk datastruktur i Salesforce.
  • Avancerad webbshop i Salesforce med Salesforce-produkten Ida Apps som grund samt integration mot CMS.
  • Skräddarsydd checklista med komplex validering, beroenden och förifyllda mallar. Checklistan används av företagets säljavdelning för att på ett snabbt och smidigt sätt lagra korrekta data om kunden.
  • Telemarketingstöd, utskicksfunktionalitet
  • Salesforce-modul för Apsis
  • Integration mot BGC (Bankgirocentralen)
  • och mycket mer.

DevCore är Salesforce-partner med kärnverksamhet i Stockholm men vi kan hjälpa företag i hela Sverige och Europa.

Vill du veta mer om vad vi kan göra för ert företag?
Kontakta gärna oss via formuläret till höger eller på telefonnummer: 08-24 40 30