Optimering av kunds arbetsätt och processer med Salesforce CRM

Kunden ville först byta ut sitt Salesforce CRM – vi hjälpte då istället till att få ut fulla värdet av kundens tidigare investering. Chansen kom till oss att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer.

Uppdraget innebar primärt att i första fasen lägga största delen av fokuset på att analysera och förbättra deras komplicerade säljprocess. Allt ifrån hur leads skulle komma in till hur de skulle kvalificeras, säkerställa bra och användbar data, valideringar och approval-processer. Ett steg i att validera data i Salesforce var också att installera vår egenbyggda Bisnode-app (DnB).

Vi hade först workshops tillsammans med VD och IT-chef för att få en överblick av deras processer för att sedan djupdyka i dessa processer tillsammans med säljchefer för de olika geografiska områdena.

Vi på DevCore hade två Salesforce-utvecklare med i projektet med ledning av vår projektledare och vår sälj och management-konsult. Vi utbildade kundens slutanvändare och super users i det nya arbetssättet och hanteringen av CRM-systemet.

Slutresultatet blev en stor positiv förändring för kunden, det innebar ett snabbare system, tydligare steg i processer, valideringar som sparar tid längre fram. Lättare att genom rapporter få en tydlig blick i vart de vinner och förlorar sina kunder, så att de kan ta bättre beslut om hur verksamheten skall utvecklas framåt.

System:
CRM, Salesforce, Bisnode-applikation.

Här kan du läsa mer om uppdraget.

 

Behöver du hjälp med CRM?

Vi är utvecklare och experter.

Kontakta oss

Relaterade kundcase

Implementering av Salesforce CRM och Pardot till teletjänstföretag

DevCore har hjälpt en kund som är verksam inom tele- och datakommunikationstjänster med implementering av Salesforce CRM och Marketing Automation-verktyget Pardot. Kunden...

Integrationer till externa system för att visa upp rekryteringsannonser och onboarding direkt på intranät

En kund till oss behövde hjälp med att visa upp aktuell information från externa system på sitt intranät. Vårt uppdrag blev att vidareutveckla deras intranät för att integrera mot två nya system. Dels ville de...

DevCore utförde Salesforce-utbildning för anställda på finskt bolag

DevCore har hållit i en Training Services och User Training i Salesforce för personal på ett finskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer mätutrustning samt sensorer för mätning och reglering av

Kontakta oss här. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser