Optimering av kunds arbetsätt och processer med Salesforce CRM
Kunden ville först byta ut sitt Salesforce CRM – vi hjälpte då istället till att få ut fulla värdet av kundens tidigare investering. Chansen kom till oss att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer.
Uppdraget innebar primärt att i första fasen lägga största delen av fokuset på att analysera och förbättra deras komplicerade säljprocess. Allt ifrån hur leads skulle komma in till hur de skulle kvalificeras, säkerställa bra och användbar data, valideringar och approval-processer. Ett steg i att validera data i Salesforce var också att installera vår egenbyggda Bisnode-app (DnB).
Vi hade först workshops tillsammans med VD och IT-chef för att få en överblick av deras processer för att sedan djupdyka i dessa processer tillsammans med säljchefer för de olika geografiska områdena.
Vi på DevCore hade två Salesforce-utvecklare med i projektet med ledning av vår projektledare och vår sälj och management-konsult. Vi utbildade kundens slutanvändare och super users i det nya arbetssättet och hanteringen av CRM-systemet.
Slutresultatet blev en stor positiv förändring för kunden, det innebar ett snabbare system, tydligare steg i processer, valideringar som sparar tid längre fram. Lättare att genom rapporter få en tydlig blick i vart de vinner och förlorar sina kunder, så att de kan ta bättre beslut om hur verksamheten skall utvecklas framåt.
Behöver du hjälp med Salesforce?
Vi är utvecklare och CRM-specialister.
System:
CRM, Salesforce, Bisnode-applikation.
Relaterade kundcase
Kunden i fråga använder ett excel-dokument som källa, där ny information manuellt läggs in en gång i månaden, efter att den kommit in från olika återförsäljare. En medarbetare på företaget har sedan behövt ta ut adekvat...
DevCore har hjälpt en kund som är verksam inom tele- och datakommunikationstjänster med implementering av Salesforce CRM och Marketing Automation-verktyget Pardot. Kunden...
En kund till oss behövde hjälp med att visa upp aktuell information från externa system på sitt intranät. Vårt uppdrag blev att vidareutveckla deras intranät för att integrera mot två nya system. Dels ville de...