Optimering av arbetsätt och processer med Salesforce CRM
Kundcase – Snabba fakta
-
Leverantör:
DevCore AB Salesforce Partner och Salesforce-konsulter
-
Kund:
Företag med komplex säljorganisation
-
Uppdrag:
Optimera processer och arbetssätt i Salesforce CRM
-
Tjänsteområde:
CRM, integration, utbildning
-
Teknik:
Salesforce, Bisnode-app (DnB)
-
Resultat:
Effektivare säljprocess, bättre datakvalitet, snabbare system och tydligare beslutsunderlag
Utmaningen: när Salesforce inte används optimalt
Kunden övervägde först att byta ut Salesforce helt, då systemet upplevdes tungrott och inte gav tillräckligt stöd i säljprocessen. Utmaningarna handlade om:
- Komplicerade processer för leadshantering
- Bristande datakvalitet
- Ingen tydlig struktur för kvalificering och godkännanden
- Svårt att få överblick i rapporter och analys
Fråga en Salesforce-specialist!
Lösningen: fokus på processer och arbetssätt
Istället för att byta system hjälpte DevCore kunden att få ut full nytta av sin Salesforce-investering. Vi:
- Genomförde workshops med ledning och säljchefer för att kartlägga processerna
- Förbättrade leadshantering, kvalificering, valideringar och approval-processer
- Implementerade vår egen Bisnode-app (DnB) för att höja datakvaliteten
- Utbildade slutanvändare och super users i det nya arbetssättet

Resultatet: tydligare struktur och bättre beslutsstöd
Projektet gav en märkbar positiv förändring för kunden:
- Snabbare och mer användarvänligt system
- Valideringar som sparar tid och minskar fel
- Tydligare processer som stärker säljorganisationen
- Bättre rapporter som visar var affärer vinns och förloras
- Stöd för ledningen att fatta rätt beslut för fortsatt utveckling
Här kan du läsa mer om uppdraget.
Vill ni också optimera era processer i Salesforce?
Kontakta DevCore – Salesforce-partner och specialister på CRM.
Kontakta oss
Relaterade kundcase

