Digitala trender och rekommendationer
Viktiga faktorer att ta ställning till framöver. Som ändrar hur information hanteras, presenteras, säkras samt vilken information som skall sparas.
Viktiga faktorer att ta ställning till framöver. Som ändrar hur information hanteras, presenteras, säkras samt vilken information som skall sparas.
I april 2016 antog EU en ny dataskyddsförordning, General Data Protection Regulation (GDPR) vars regler företag ska följa från och med 25 maj 2018. Det innebär en knappt 1,5-årig tid för övergång, vilket är en relativt kort tid för anpassning om man inte befinner sig i framkant med organisationens dataskyddsarbete. GDPR kommer att ersätta Personuppgiftslagen (PuL) i Sverige, men även kompletteras med nationella regler. Förordningen innebär ett markant skifte i hur man ser på hantering och skydd av persondata. Det är alltså inte ”bara” en striktare version av PuL utan en klar skärpning av regelverket för hur organisationer som verkar inom EU får samla in, ge tillgång till, lagra och hantera personlig data. För företag och organisationer som hanterar någon typ av personuppgifter kommer arbetet för att uppfylla de nya kraven vara omfattande eftersom både juridiska tillämpningar och IT-system och -processer måste ses över. GDPR har kännbara ordentliga sanktioner för de företag och organisationer som inte uppfyller kraven med upp till EUR 20M eller 4% av koncernens världsomsättning, vilket som är störst.
Den 22 december 2016 träder gemensam EU-lagstiftning vad gäller krav på tillgänglighet i offentlig sektors webbplatser och appar i kraft. Det innebär att medlemsstaterna från detta datum har 21 månader på sig att implementera lagen på nationell nivå. I Sverige bereds förändringen av regeringskansliet och kan komma att innebära utvidgning av befintlig eller helt ny lagstiftning. Detta i sin tur innebär att ni som privat företag inte enligt lag måste men bör arbeta med att göra er site lättillgänglig för personer med olika funktionsnedsättningar – extra viktigt för er som har kommuner och funktiosnedsatta som målgrupp.
”Har varit riktigt roligt och en ynnest att få jobba med ett så grymt team”
Omdöme från en kund :)
Webb och digitalkommunikation ses av mer och mer företag som en ”livsviktig” del av företagens försäljning och kommunikation – ett exempel på detta är att marknadschefen numera ofta inte är underställda försäljning, nu med titeln CMO och tagit plats direkt i ledningsgruppen. CMO har ofta även budget för att genomföra förändring som handlar om konkret ROI i form av nya affärer.
Kommunikation går från att vara generisk till att bli personlig och situationsanpassad. Webbplatser och reklam anpassar sig efter besökarens beteende mot olika fördefinierade målgrupper. Traditionella extern-webbar, extranet och intranät slås samman ur ett kommunikations- och upplevelseperspektiv.
Kommunikation anpassas och tas fram i flera olika versioner för de olika målgrupperna med hjälp och stöd av artificiell intelligens och machine learning för att optimera resultat och konvertering. Ett led i arbetet för att förbättra kommunikationen är att den förankras för hela koncerner för att uppnå bästa resultat och inte lika ofta sköts av enskilda individer med olika viljor och tankar (tänk olika information på olika ställen m.m.).
Ett svenskt B2B-företag behövde byta från Salesforce till Dynamics 365. DevCore genomförde en trygg migrering, utbildade användarna och fortsätter stötta kunden med förvaltning och utveckling.
Ett appbolag inom köhantering behövde integrera sin lösning med Salesforce. DevCore byggde en interaktiv integration som imponerade på prospekts och gav kunden ett starkare erbjudande på marknaden.
Ett finansföretag behövde ersätta sitt gamla affärsstödsystem. DevCore byggde en Salesforce-lösning med integrationer, kalkyler, signering och KYC/AML – och blev deras långsiktiga partner.
Ett företag ville byta ut Salesforce, men fick istället hjälp av DevCore att optimera sina processer. Genom workshops, anpassningar och utbildning skapades ett snabbare CRM med bättre datakvalitet och tydligare beslutsstöd.
Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.
Update your browser