5 sätt som CRM-system löser dina företagsproblem

Är du nyfiken på hur CRM-system löser ditt företags utvecklings- & tillväxtproblem? Vi skrev tidigare om vilka utmaningar våra kunder har haft som bromsat deras tillväxt och utveckling, innan användandet av ett Customer Relationship Management-system. Här kommer istället fem lösningar på de vanligaste problemen.

Här är fem lösningar (på de vanligaste problemen) som både Microsoft Dynamics 365 men även Salesforce CRM ger din verksamhet:

1. Sammanfogad kunddata: både Dynamics 365 och Salesforce integrerar data från olika kontaktpunkter (de interaktioner som sker mellan verksamheten och kunden, under hela kundresan) och erbjuder en komplett vy av kunden. Äntligen är pusslet (som vi refererade till här) ihoplagt, så att man kan se helheten.
2. Automatiserade arbetsflöden: CRM-systemet automatiserar rutinmässiga och tidskrävande uppgifter som frigör säljteamet så att de istället kan fokusera på det de gör bäst - att sälja.
3. Förbättrad kundservice: Med lättillgänglig kundinformation kan kundsupport, kundtjänstpersonal och helpdesk erbjuda mer personlig och effektiv service till alla sina kunder.
4. Åtkomst var som helst: Det molnbaserade systemet säkerställer att anställda kan komma åt data var som helst, vilket gör affärsverksamheten helt mobil med smidig åtkomst även på språng.
5. Datastyrd marknadsföring: Systemet hjälper till med att segmentera kunder och ger analyser för att fatta välgrundade marknadsbeslut, i rätt tid. Man behöver inte famla i blindo, utan det blir enkelt att se var ni ska satsa framåt.

Läs om fem vanliga problem, som företag har innan ett CRM-system är på plats.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

DevCore bygger ny webb i Umbraco till e-hälsoföretag

Ett nationellt och globalt ledande e-hälsoföretag vände sig till DevCore för att få hjälp att förbättra sin webb och användarportal i WordPress. Vi tog över förvaltningen och bygger en ny webbplats i det kraftfulla och användarvänliga Umbraco CMS.

Läs mer

Så optimerar ledande medtech-bolag sitt Dynamics 365 CRM-system

Det svenska företaget som är globalt marknadsledande inom medicinteknisk mjukvara, använder Dynamics 365 CRM sedan flera år. DevCore stöder nu deras mål att ytterligare effektivisera användningen av plattformen, genom att ta över som ny förvaltningspartner.

Läs mer

Salesforce-utvecklare och projektledare till ledande svenskt fastighetsbolag

I ett nytt uppdrag ger DevCore konsulttjänster inom Salesforce CRM, som utvecklare, systemarkitekt samt projektledare med löpande administration och support. Åt kund inom fastighetsbranschen, som är i behov av vidare affärsutveckling.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser