5 vanliga problem företag har, som ett CRM-system löser

Här listar vi några vanliga problem som våra kunder har brottats med, men som ett Customer Relationship Management-system löser. Känner du också igen dig i något av följande problem på ditt bolag?

Våra kunder och även vi själva, har tidigare stått inför utmaningar som gjort det svårt eller omöjligt att förbättra och skapa långsiktiga kundrelationer samt vårda affärsrelationer optimalt.

Känner du igen problemen även i din organisation?

1. Datafragmentering, kunddata som hör ihop finns inte samlat: Kunddata är utspridda över olika plattformar, eller ännu värre - på papper någonstans, det går inte att få en 360-gradersvy av kunden. Som att ha ett pussel där bitarna är utspridda i flera rum.
2. Otillfredsställande försäljningsprocesser: Säljteam spenderar alldeles för mycket tid på manuella uppgifter som datainmatning i olika dokument eller system, i stället för att fokusera på att bygga relationer eller stänga affärer.
3. Bristande kundservice: Brist på kundinformation vid avgörande kontakter och kommunikation leder ofta till otillfredsställande service. Som när ditt hotell har glömt bort ditt önskemål om ett rum med havsutsikt; det är en liten detalj men med stor inverkan.
4. Begränsad mobilitet: I dagens värld är det nödvändigt att ha tillgång till viktig företagsdata på språng. Men många äldre system erbjuder inte smidig mobil åtkomst, vilket binder anställda till sina skrivbord.
5. Ineffektiv marknadsföring: Utan konkreta insikter skjuter företag i mörkret med sina marknadsföringsinsatser. Det är som att kasta dart med ögonbindel och hoppas på att träffa prick.

Ta reda på hur ett CRM-system löser era problem.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

DevCore fortsätter sitt partnerskap och samarbete med Barncancerfonden

Sedan mars 2024 har DevCore varit stolt långsiktig partner till Barncancerfonden. Vi vill bidra i kampen mot barncancer – både genom ekonomiskt stöd och med vår expertis inom webbutveckling. Våra insatser fortsätter, och vi uppmuntrar fler att göra vad de kan för att alla barn ska få chansen till ett långt och friskt liv.

Till nyheten

Få ut mer av ert Salesforce - värdefulla lösningar för din organisation

Har ni investerat i Salesforce, men känner att ni inte riktigt får ut allt ni kan av systemet? Många företag upplever att deras CRM kan göra mycket mer än vad de använder det till - och det finns ofta mer att hämta - som att automatisera säljprocesser, förbättra kundservice, eller integrera med verksamhetssystem. Här är några utmaningar företag stöter på, och hur vi kan lösa dem.

Till nyheten

Ny IT-projektledare på DevCore - välkommen Malin!

Malin har klivit innanför dörrarna på DevCore och kommer som en frisk fläkt med erfarenhet och energi. Hon kommer stärka vårt team som IT-projektledare, främst för att stötta både kunder och konsulter inom områden som SharePoint, intranät, Microsoft 365 – men även Salesforce och CRM.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser