
Komplett BackOffice-applikation order-, lager-, CRM-, fakturering- och abonnentsystem
DevCore har utvecklat ett komplett Back-Office system för en telefonioperatör. Innehåller allt ifrån orderläggning till abonnenthantering med integrationer mot produktleverantörer, telefonileverantörer, faktureringspartners och kreditupplysningstjänster.
Systemet består av klientapplikation (WPF), web service (SOAP, WCF) samt ett antal Microsoft PowerShell skript. MVVM (Model-View-View-Model) pattern används i klientapplikationen och Entity Framework serialisering/deserialisering används med change tracking i dess web service. Funktioner för PDF genereringar av dokument, dynamiskt rättighetssystem, siduppbyggd fliknavigering samt web crawling för integration mot vissa webbsidor (webbplatser, hemsidor och siter) är bara några av godbitarna i systemet.
En komplett nummerupplysningstjänst ingår också i klientapplikationen.
Behöver du hjälp eller vill du veta mer?
Vi är utvecklare och experter.
Relaterade kundcase
En kund till oss behövde hjälp med att visa upp aktuell information från externa system på sitt intranät. Vårt uppdrag blev att vidareutveckla deras intranät för att integrera mot två nya system. Dels ville de...
DevCore lanserade en ny site (hemsida, webbsida) åt en kund som är verksam inom medicinsk utrustning. Kundens tidigare webbplats fanns i WordPress CMS och den nya sajten byggde DevCore i Umbraco CMS...
DevCore har lanserat en ny webbplats åt kund i Umbraco 8. Siten är en systersite till kundens tidigare webbplats som DevCore också förvaltar. DevCore står för hostingen av båda siterna. Siten byggdes under kort...