Komplett Backoffice-applikation order-, lager-, CRM-, fakturering- och abonnentsystem
Komplett backoffice-system: DevCores lösning för svensk teleoperatör
DevCore har utvecklat ett komplett Backoffice-system för en telefonioperatör. Systemet innehåller allt från orderläggning till abonnenthantering med integrationer mot produktleverantörer, telefonileverantörer, faktureringspartners och kreditupplysningstjänster.
Avancerat system med MVVM, PowerShell och nummerupplysningstjänst m.m.
Systemet består av klientapplikation (WPF), web service (SOAP, WCF) samt ett antal Microsoft PowerShell-skript. MVVM (Model-View-View-Model) pattern används i klientapplikationen och Entity Framework serialisering/deserialisering används med Change Tracking i dess Web Service. Funktioner för PDF-genereringar av dokument, dynamiskt rättighetssystem, siduppbyggd fliknavigering samt Web Crawling för integration mot vissa webbsidor (webbplatser och sajter) - är bara några av godbitarna i systemet.
En komplett nummerupplysningstjänst ingår också i klientapplikationen.
Behöver du hjälp eller vill du veta mer?
Vi är utvecklare och IT-specialister. Vi erbjuder dig allt från konsulttjänster till säkra samt kostnadseffektiva lösningar. För alla typer av verksamheter och branscher.
Kontakta oss idag
Relaterade kundcase

DevCore hjälper företag med AI, appar och molnbaserade lösningar i Microsofts ekosystem
Många verksamheter står inför liknande utmaningar: system som inte pratar med varandra, behov av automatisering, eller önskan att dra nytta av AI och molntjänster. Som långvarig Microsoftpartner – nu även officiellt Solutions Partner inom Data & AI och App Innovation – har DevCore hjälpt ett flertal kunder att lyckas med just detta.


Modern och skalbar webbplats för employer branding i Optimizely CMS
Den femte sajten vi byggt för en stor svensk branschorganisation på deras Optimizely-plattform. Målet var att skapa en modern, skalbar och användarvänlig webbplats som stärker organisationens varumärke och underlättar rekrytering av rätt...