Spara tid genom att automatisera era rapporter - se dem direkt i Salesforce

På ett möte med en kund inom elmaterielsbranschen, kom det fram att de varje månad la många arbetstimmar på att manuellt sammanställa olika typer av försäljningsstatistik, och sedan skicka ut dem till olika personer inom företaget. Här berättar vi hur de med en enkel lösning istället sparar in denna tid.

 

Kunden i fråga är en ledande nordisk elektroniktillverkare som varje månad får in försäljningsrapporter från olika återförsäljare runt om i norden. Rapporterna sammanställdes i excel av en medarbetare som sedan manuellt behövde ta ut adekvat information för olika områden, exempelvis försäljningsstatistik på olika orter, och sedan mejla ut informationen till ett flertal olika personer på bolaget. Detta tog många timmar varje månad.

Vi fick reda på ovan problem av en händelse, på ett möte där vi diskuterade deras Salesforce CRM-utveckling. Vi insåg att detta är ju något som vi enkelt kan lösa med Tableau - en visuell analysplattform för att visualisera data. Tableau hjälper även till att avslöja mönster för analys inom business intelligence, vilket gör datan mer begriplig.

“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund”
/ Carl, projektledare på DevCore.

Med Tableau ansluter du enkelt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel, med mera. Gruppera och visa upp rapporter eller grafer över viktiga nyckeltal. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Läs mer om Tableau och kundens lösning här.

 

Är du nyfiken på hur du kan automatisera dataanalys och rapportering i Salesforce eller i något annat system?

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

lila rosa och vit text bakgrund med texten är du bra på .net?

.NET-utvecklare sökes! Vill du arbeta på bästa bolaget?

Vi på DevCore söker nu efter en utvecklare till vårt .NET team, med start omgående. Du kommer att arbeta tillsammans med härliga och kompetenta kollegor i ett charmigt gårdshus mitt i centrala Stockholm.

Läs mer

Ny integration mellan Salesforce CRM och kunds medlemsdatabas (backend)

DevCore bygger integration för att koppla samman fristående system, denna gång för en kund inom digital medlemshantering. Information om medlemmar i backend (servrar och databaser) skall kopplas till Salesforce CRM. Detta för att spara tid, minimera fel och risker men även för att framtidssäkra sin verksamhet.

Läs mer

Vet du var dina filer sparas när du jobbar? Varför SharePoint är så bra

Vem har tillgång till dina dokument? Sparas de säkert? Var? Delar ni samma filer eller har ni massa dubbletter? Om någon ändrar i gemensam information – får du reda på det? Det finns en plattform som löser detta. Plattformen ingår i samma system som din jobbmejl, gruppchatt och ditt intranät. Om ni använder Microsoft.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser