Spara tid genom att automatisera era rapporter - se dem direkt i Salesforce

På ett möte med en kund inom elmaterielsbranschen, kom det fram att de varje månad la många arbetstimmar på att manuellt sammanställa olika typer av försäljningsstatistik, och sedan skicka ut dem till olika personer inom företaget. Här berättar vi hur de med en enkel lösning istället sparar in denna tid.

 

Från excel till automatisering - optimerad försäljningsstatistik

Kunden i fråga är en ledande nordisk elektroniktillverkare som varje månad får in försäljningsrapporter från olika återförsäljare runt om i norden. Rapporterna sammanställdes i excel av en medarbetare som sedan manuellt behövde ta ut adekvat information för olika områden, exempelvis försäljningsstatistik på olika orter, och sedan mejla ut informationen till ett flertal olika personer på bolaget. Detta tog många timmar varje månad.

Från ett vanligt problem för kunden till en enkel lösning

Vi fick reda på ovan problem av en händelse, på ett möte där vi diskuterade deras Salesforce CRM-utveckling. Vi insåg att detta är ju något som vi enkelt kan lösa med Tableau - en visuell analysplattform för att visualisera data. Tableau hjälper även till att avslöja mönster för analys inom business intelligence, vilket gör datan mer begriplig.

“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund”
/ Carl, projektledare på DevCore.

Visualisera dina nyckeltal med Tableau

Med Tableau ansluter du enkelt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel, med mera. Gruppera och visa upp rapporter eller grafer över viktiga nyckeltal. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Läs mer om Tableau och kundens lösning här.

 

Är du nyfiken på hur du kan automatisera dataanalys och rapportering i Salesforce eller i något annat system?

Vi har lång erfarenhet av Salesforce, CRM, integrationer och rapporter. Vårt Salesforce-team står redo att hjälp dig!

Kontakta oss idag!

Fler nyheter & tips

Svenska företag: Dags att byta CRM – eller CRM-partner?

Känns ert CRM mer som ett hinder än ett stöd? Du är långt ifrån ensam. Många svenska och nordiska företag kämpar med CRM-system som inte används som de ska, saknar affärsnytta eller är dåligt integrerade i vardagen – och det är precis det DevCore hjälper företag i Sverige och Norden att lösa.

Till nyheten

Microsoft erkänner DevCore som Solutions Partner inom Modern Work

DevCore har blivit certifierad Solutions Partner inom Modern Work – Microsofts erkännande för vårt arbete med att digitalisera och förenkla arbetsvardagen för företag genom färdiga lösningar i SharePoint, Teams och Microsoft 365.

Till nyheten

Så hjälpte vi fler företag i april – se månadens nya uppdrag

April bjöd på en rad nya uppdrag inom SharePoint, Optimizely, IT-säkerhet och webbutveckling. Här är en sammanställning av de senaste samarbetena:

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser