Spara tid genom att automatisera era rapporter - se dem direkt i Salesforce
På ett möte med en kund inom elmaterielsbranschen, kom det fram att de varje månad la många arbetstimmar på att manuellt sammanställa olika typer av försäljningsstatistik, och sedan skicka ut dem till olika personer inom företaget. Här berättar vi hur de med en enkel lösning istället sparar in denna tid.
Från excel till automatisering - optimerad försäljningsstatistik
Kunden i fråga är en ledande nordisk elektroniktillverkare som varje månad får in försäljningsrapporter från olika återförsäljare runt om i norden. Rapporterna sammanställdes i excel av en medarbetare som sedan manuellt behövde ta ut adekvat information för olika områden, exempelvis försäljningsstatistik på olika orter, och sedan mejla ut informationen till ett flertal olika personer på bolaget. Detta tog många timmar varje månad.
Från ett vanligt problem för kunden till en enkel lösning
Vi fick reda på ovan problem av en händelse, på ett möte där vi diskuterade deras Salesforce CRM-utveckling. Vi insåg att detta är ju något som vi enkelt kan lösa med Tableau - en visuell analysplattform för att visualisera data. Tableau hjälper även till att avslöja mönster för analys inom business intelligence, vilket gör datan mer begriplig.
“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund”
/ Carl, projektledare på DevCore.
Visualisera dina nyckeltal med Tableau
Med Tableau ansluter du enkelt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel, med mera. Gruppera och visa upp rapporter eller grafer över viktiga nyckeltal. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Läs mer om Tableau och kundens lösning här.
Är du nyfiken på hur du kan automatisera dataanalys och rapportering i Salesforce eller i något annat system?
Vi har lång erfarenhet av Salesforce, CRM, integrationer och rapporter. Vårt Salesforce-team står redo att hjälp dig!
Kontakta oss idag!
Fler tips & nyheter
Vad gör oss unika? - Våra medarbetares insikter om DevCore
Vi brukar säga att vi är mer än bara ett IT-konsultbolag. För att fånga vad som gör oss unika genomförde vi en anonym undersökning bland våra medarbetare. Resultatet? Svar som både överraskade, inspirerade – och som fick oss att skratta.
Läs merTre SharePoint-appar vi själva använder och hur de hjälper vår verksamhet
Vi utvecklar och bygger SharePoint-appar och lösningar för företag i alla storlekar och branscher. Många av dessa appar använder vi också i vår egen verksamhet. Här listar vi tre appar som vi själva använder och berättar om hur de hjälper oss att spara tid, minimera fel och förbättra våra processer.
Läs merAtt vi själva använder våra SharePoint-appar ger dig trygghet
I vårt arbete som IT-specialister använder vi flitigt de appar som vi själva har byggt och som vi erbjuder våra kunder. De används i hela vår verksamhet och i de olika teamen. SharePoint-apparna frigör resurser och tid, vilket gör att vi kan fokusera på viktigare saker än att manuellt behöva ta hand om tidskrävande administration.
Läs mer