5 vanliga problem företag har, som ett CRM-system löser

Här listar vi några vanliga problem som våra kunder har brottats med, men som ett Customer Relationship Management-system löser. Känner du också igen dig i något av följande problem på ditt bolag?

Våra kunder och även vi själva, har tidigare stått inför utmaningar som gjort det svårt eller omöjligt att förbättra och skapa långsiktiga kundrelationer samt vårda affärsrelationer optimalt.

Känner du igen problemen även i din organisation?

1. Datafragmentering, kunddata som hör ihop finns inte samlat: Kunddata är utspridda över olika plattformar, eller ännu värre - på papper någonstans, det går inte att få en 360-gradersvy av kunden. Som att ha ett pussel där bitarna är utspridda i flera rum.
2. Otillfredsställande försäljningsprocesser: Säljteam spenderar alldeles för mycket tid på manuella uppgifter som datainmatning i olika dokument eller system, i stället för att fokusera på att bygga relationer eller stänga affärer.
3. Bristande kundservice: Brist på kundinformation vid avgörande kontakter och kommunikation leder ofta till otillfredsställande service. Som när ditt hotell har glömt bort ditt önskemål om ett rum med havsutsikt; det är en liten detalj men med stor inverkan.
4. Begränsad mobilitet: I dagens värld är det nödvändigt att ha tillgång till viktig företagsdata på språng. Men många äldre system erbjuder inte smidig mobil åtkomst, vilket binder anställda till sina skrivbord.
5. Ineffektiv marknadsföring: Utan konkreta insikter skjuter företag i mörkret med sina marknadsföringsinsatser. Det är som att kasta dart med ögonbindel och hoppas på att träffa prick.

Ta reda på hur ett CRM-system löser era problem.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Kontakta oss

Mejlainfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Följ oss påLinkedIn

Fler nyheter & tips

Varför fastnar företag för ledningssystemet Core365 Ledning?

När vi håller demos av Core365 Ledning möts vi ofta av positiva reaktioner från kvalitetschefer, verksamhetsansvariga och personer i ledande roller. De märker att det är en lösning som förenklar vardagen, ger struktur åt kvalitetsarbetet och blir en smart investering jämfört med fristående system. <br><br><strong>Men vad är det egentligen som gör att företag fastnar för vårt ledningssystem?</strong> Här är några av de saker som alltid väcker mest intresse när vi visar hur det fungerar i praktiken.

Till nyheten

Får ni ut full effekt av Salesforce? Så undviker ni vanliga fallgropar

Många företag i Sverige har investerat stort i Salesforce. Plattformen är ett av världens främsta CRM-system – rätt uppsatt är det ett affärskritiskt verktyg som stärker sälj, kundservice och marknadsföring. Men utan rätt stöd kan samma system istället upplevas som dyrt, krångligt och underutnyttjat.

Till nyheten

Många företag fastnar med ett halvfärdigt Salesforce – utan att veta att det finns en enklare väg

Salesforce är ett fantastiskt CRM när det fungerar som det ska. Världens främsta faktiskt. Men en del företag i Sverige sitter med en plattform som aldrig riktigt landat i verksamheten. Det är dags att sluta kompromissa – Salesforce är värt det. Med rätt partner blir det en träffsäker investering och ett affärskritiskt verktyg som ingen medarbetare vill leva utan.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser