Bolag ville byta ut sitt CRM, vi såg då istället till att få ut fulla värdet av investeringen

Vår kund inom mekanik- och elektronik-industrin hade Salesforce CRM sedan tidigare men var på väg att byta ut det. Vi fick då chansen att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer, så att de i stället fick ut fulla värdet av sin investering och gladeligen ville fortsätta med sitt Salesforce CRM.

När vi tog oss an uppdraget innebar det primärt att i första fasen av uppdraget lägga största delen av fokuset på att analysera och förbättra deras komplicerade säljprocess. Allt ifrån hur leads skulle komma in till hur de skulle kvalificeras, säkerställa bra och användbar data, valideringar och approval-processer. Ett steg i att validera data i Salesforce var också att installera vår egenbyggda Bisnode-app (DnB).

Vi hade först workshops tillsammans med VD och IT-chef för att få en överblick av deras processer för att sedan djupdyka i dessa processer tillsammans med säljchefer för de olika geografiska områdena.

Vi på DevCore hade två Salesforce-utvecklare med i projektet med ledning av vår projektledare och vår sälj och management-konsult. Vi utbildade kundens slutanvändare och super users i det nya arbetssättet och hanteringen av CRM-systemet.

Slutresultatet blev en stor positiv förändring för kunden, det innebar ett snabbare system, tydligare steg i processer, valideringar som sparar tid längre fram. Lättare att genom rapporter få en tydlig blick i vart de vinner och förlorar sina kunder, så att de kan ta bättre beslut om hur verksamheten skall utvecklas framåt.

DevCore är fortsatt kundens Salesforce Partner och tillhandahåller förberedelser och konfiguration samt förvaltning av Salesforce CRM, för att främja och möjliggöra framgång upprätthålls även tydliga kommunikationslinjer mellan oss och kund.

Vidare med kundens Salesforce CRM arbetar vi även som Salesforce Administrative Consultant, Salesforce Business Analyst, Salesforce Developer, Salesforce Senior Developer, Salesforce Architect, som projektledare och med förvaltning & support.

 

Behöver du hjälp med CRM?

Kontakta oss

Kontakta oss

Mejlainfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Följ oss påLinkedIn

Fler nyheter & tips

Dags att migrera från Workflow Rules & Process Builder – innan 31 december 2025

Salesforce upphör att ge support för Workflow Rules och Process Builder den 31 december 2025. Processerna kommer fortfarande att köras men utan buggfixar, förbättringar eller möjlighet till support. Då kan det bli både dyrare och mer tidskrävande att akut tvingas migrera.

Till nyheten

Nya kunduppdrag på DevCore – vad efterfrågar företag i höst?

Säkra molnmigreringar, CRM-optimering, smartare webbar och ett tydligt fokus på säker IT-drift. Den här hösten har vi välkomnat flera nya samarbeten – från IT-support, hosting och webbutveckling till intranätsmigreringar och Salesforce-konsolideringar. Här är några av uppdragen som skapar affärsnytta, driftsäkerhet och ordning i kunders IT-miljöer.

Till nyheten

Umbraco Partner Summit 2025 – The Friendly CMS samlades i Stockholm

Den 22 oktober fylldes Berns och Stockholm av utvecklare, redaktörer och partners när årets Umbraco Partner Summit och Umbracokalaset gick av stapeln. Två evenemang som tillsammans visade varför Umbraco fortsätter att sticka ut i CMS-världen – öppet, mänskligt och i ständig utveckling.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser