Har ditt företag missat er SharePoint-plattform och i stället köpt en extern tjänst för intranät eller dokumenthantering?
Externa tjänster är dyrare och mindre flexibla än de system som ni redan har tillgång till i er organisation. Om ni redan har köpt in externa tjänster så går det att förändra framåt förstås, då är det bra att veta vad SharePoint kan göra för din organisation.
SharePoint är en kraftfull plattform som används till intranät och hela företagets informationsflöde. SharePoint nyttjas även som dokumenthanteringslösning samt som portal till fler tjänster och verktyg i er organisation. Både Teams och OneDrive använder SharePoint för lagring av dokument.
Det går även bygga nya användbara applikationer i SharePoint som hjälper till i det dagliga arbetet, som exempelvis avtalshantering eller ärendehantering.
Så, innan ni står för ett nytt inköp av ett externt system, kika närmare på vad ni redan har tillgång till i er organisation. SharePoint är en del av Microsoft 365 (tidigare Office 365) där även Teams, Office-appar, OneDrive molnlagring, Outlook och Exchange ingår.
Vill du veta mer? Eller behöver ni hjälp?
Fler nyheter & tips

Listan: nya uppdrag och kunder på DevCore – maj 2025
Letar du efter stöd inom webbutveckling, CRM eller IT-säkerhet? Du är inte ensam. Så har vi hjälpt fler företag under maj månad – se nya uppdrag inom Umbraco, Optimizely, Salesforce, Microsoft 365 och IT-säkerhet.
Till nyheten
Microsoft ger DevCore nya kvalitetsstämplar – så hjälper vi företag med Microsoft 365
Är ert Microsoft 365 en perfekt arbetsmiljö? Eller behöver ni förbättra samarbetet? DevCore är nu Solutions Partner inom Modern Work – och specialister på förändringsledning. Två kvalitetsstämplar från Microsoft som visar att vi levererar resultat för våra kunder, både tekniskt och organisatoriskt. Här får du veta hur det skapar affärsnytta även för ditt företag.
Till nyheten
Vi var där: Salesforce Agentforce World Tour Stockholm 2025
Hur används AI-agenter i Salesforce egentligen? På Agentforce World Tour fick vi träffa kunder, höra användarcase – och dyka ner i framtiden för automatisering, kundservice och försäljning. Här är några snabba reflektioner från oss på DevCore!
Till nyheten