Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.

Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.

Vad består då våra analyser av?

Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:

  • Salesforce Optimizer

Lightning Readiness Report

Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:

  • Databasschema
  • Säljprocesser
  • Leadprocesser
  • Supportprocesser
  • Integrationer
  • Egna anpassningar

Rapport lämnas med förslag på:

  • Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
    Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
    Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
    Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder

DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.

Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?

Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?

Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30

Läs mer om uppdrag vi har genomfört här.

Följ oss på LinkedIn

Fler nyheter & tips

Från problem till lösning: Hur uppgradera webben på rekordtid?

Tänk dig att ni har ett viktigt företagsevent om två månader och du inser att er startsida på webbplatsen akut behöver ett lyft. Ni vill ha en modernare och luftigare startsida som är responsiv och ger en bra användarupplevelse, så att ni kan imponera på eventdeltagarna.

Läs mer

Modernisering av startsida - en succé för vattenteknikbolaget

DevCore har genomfört ett snabbt och framgångsrikt webbprojekt för ett ledande vattenteknikbolag med nära 20 000 anställda. Uppdraget var att med en tight deadline modernisera deras åtta år gamla startsida inför en viktig bolagsstämma.

Läs mer

Visste du att DevCore är specialister på Azure? -Lär dig mer om Azure!

Har du funderat på hur din organisation kan dra nytta av Microsoft Azure? Eller har ni Azure-lösningar idag och undrar hur ni kan förbättra användandet? DevCore är specialister, mer om Azure hittar du här.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser