Hur får man ett prospekt att avfärda alla konkurrenter efter en demo?

Integration mellan Salesforce och köhanteringsapp – nytt värde för SaaS-marknaden

Kundcase – Snabba fakta

  • Kund:

    Appbolag inom köhantering (USA-marknaden)

  • Uppdrag:

    Integration mellan köhanteringsapp och Salesforce CRM

  • Tjänsteområde:

    CRM, integration, affärsutveckling

  • Teknik:

    Salesforce Sales Cloud, Salesforce Custom Cloud, Platform Events, Lightning Web Components, Utility Bar

  • Roller:

    VD, projektledare, CRM Tech Lead/arkitekt/utvecklare

  • Resultat:

    Imponerande demo för prospekt, lösning som stärker kundens erbjudande och ger en konkurrensfördel

Utmaningen: från komplicerad webbintegration till riktig Salesforce-koppling

Appbolaget utvecklar ett digitalt köhanteringssystem som ersätter klassiska nummerlappar i fysiska köer. Utmaningen var att den befintliga lösningen endast erbjöd en webbläsarintegration, som dessutom krävde krånglig installation hos kund.

En stor potentiell kund satte hårt tryck: de var bara villiga att köpa appen om den kunde integreras direkt med Salesforce.

Lösningen: interaktiv Salesforce-integration

DevCore tog helhetsansvar med kravställning, workshops, lösningsförslag, PoC, demo, integration, processkartläggning och utbildning.

Den tekniska lösningen byggdes i Salesforce Sales Cloud och Custom Cloud, med hjälp av Platform Events, Lightning Web Components och Utility Bar – vilket gjorde Salesforce direkt interaktivt med användaren. När någon ställer sig i kö via appen skapas ett lead i Salesforce och agenten får realtidsnotiser direkt i systemet.

 

DevCore är Salesforce Partner sedan 2011
DevCore är Salesforce Partner sedan 2011

 

Resultatet: ett starkare erbjudande och vassare försäljning

Efter demon blev prospektet omedelbart övertygat och avfärdade konkurrerande lösningar. Även om lösningen ännu inte är live har kunden nu ett tydligt försäljningsargument och kan visa upp ett starkare erbjudande på marknaden.

“Vårt prospekt avfärdade omedelbart de konkurrerande förslagen när de såg vad ni byggt.” – Kundens feedback

Lärdomar och mervärde

Det svåraste var att få Salesforce att vara direkt interaktivt med agenten – en utmaning vi löste med rätt teknikstack. Men den största vinsten är inte tekniken i sig, utan att vi bidrog till att utveckla kundens affär. DevCore agerar inte bara beställningsmottagare, utan en partner som utmanar idéer och stärker kundens erbjudande.

 

Läs mer: Salesforce CRM-konsulter i Stockholm

Vill ni också integrera era appar eller tjänster med Salesforce?
Kontakta DevCore – Salesforce-partner och experter på CRM-integrationer.

Kontakta oss

Relaterade kundcase

Långsiktigt samarbete med finansföretag – Salesforce som affärsstöd och motor för tillväxt

Utmaningen: när tidigare partner inte levererade Kunden hade vuxit ur sitt gamla affärsstödsystem och behövde något nytt...

Effektiv abonnemangshantering i Salesforce för SaaS-företag

Ett SaaS-företag i stark tillväxt behövde automatisera sin abonnemangshantering i Salesforce. Licenser, uppgraderingar och fakturering sköttes manuellt – en tidskrävande och riskfylld process.

Förvaltning och vidareutveckling av Dynamics 365 CRM för transportbolag

Ett svenskt bolag inom transport- och maskintjänster har valt DevCore som långsiktig partner för förvaltning, löpande support och vidareutveckling av sin Microsoft Dynamics 365 CRM-plattform. Samarbetet inleddes med en

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser