Komplett Salesforce-lösning och integrationer för organisation inom upphovsrätt
Kundcase – Snabba fakta
-
Kund:
Organisation inom kollektiv hantering av upphovsrätt
-
Uppdrag:
Komplett Salesforce-implementation med flera integrationer
-
Omfattning:
Salesforce Sales Cloud, Service Cloud, Account Engagement (Pardot), specialutvecklad Subscription Management-modul, migrering, utbildning, projektledning
-
Integrationer:
Agresso, Optimizely, IronClad, Dun & Bradstreet (D&B Connect, Audience Builder, Hoovers)
-
Resultat:
Effektivare arbetsflöden, automatiserade processer, förbättrad datakvalitet och ökad kundinsikt
Utmaningen: tidigare lösningar som inte höll måttet
Kunden behövde en stabil och flexibel CRM-lösning för att hantera kundrelationer, subscription management och ärenden. Tidigare byråer hade inte lyckats leverera – lösningar drog ut på tiden i upp till två år och gav varken stöd eller resultat.
DevCore blev inbjudna för att göra en Proof of Concept (PoC), som inte bara uppfyllde utan överträffade förväntningarna. Det blev startskottet för en fullskalig Salesforce-implementation.
Fråga en Salesforce-specialist!
Lösningen: skräddarsydd Salesforce-implementation med integrationer
DevCore byggde en komplett Salesforce-lösning med:
- Sales Cloud, Service Cloud och Account Engagement (Pardot)
- Ett specialanpassat Subscription Management-system
- Integrationer med Agresso, Optimizely, IronClad och egenutvecklade system
- Dun & Bradstreet-verktyg för hög datakvalitet och bättre kundinsikt
Vi ansvarade för projektledning, systemarkitektur, utveckling och marketing automation.

Resultatet: automatiserade flöden och bättre kundinsikt
Den nya plattformen har frigjort stora mängder tid genom att ersätta manuella processer med automatiseringar. Kunden kan nu:
- Få bättre överblick och kundkännedom
- Analysera och rapportera affärer mer effektivt
- Hantera ärenden och subscription management på ett skalbart sätt
Efter förseningar och bristande leverans från tidigare leverantörer har kunden nu en stabil och framtidssäkrad Salesforce-lösning – och uttryckt stor uppskattning för DevCores arbete.
Fortsatt samarbete
Efter den lyckade implementationen har kunden fortsatt ge DevCore förtroendet för fler uppdrag. Tillsammans utvecklar vi nu nya lösningar som stärker deras verksamhet ytterligare.
Vill du också få en CRM-lösning som fungerar på riktigt?
Kontakta DevCore – Salesforce-partner sedan 2011.
Kontakta oss idag!
Relaterade kundcase

Snabbare dataintegrationer och bättre kvalitet i Salesforce för hotellföretag
Ett stort företag inom hotell- och restaurangbranschen hade långsamma och felaktiga dataflöden i Salesforce. DevCore moderniserade miljöerna med Platform Events, Data Cloud och nya integrationer – resultatet blev kortare importtider, bättre datakvalitet och en stabil CRM-lösning.