Ledande nordisk leverantör av elprodukter ser nu försäljningsdata direkt med Salesforce & Tableau

DevCore har hjälpt en ledande nordisk leverantör av elprodukter att enkelt kunna se sina försäljningsdata i Salesforce, genom att kategorisera och visualisera stora mängder data med hjälp av Tableau.

Med Tableau ansluter du lätt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel m.m. och sedan gruppera samt visa upp rapporter eller grafer över de viktigaste nyckeltalen. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Mer om Tableau och Salesforce.

Kunden i fråga använder ett excel-dokument som källa, där ny information manuellt läggs in en gång i månaden, efter att den kommit in från olika återförsäljare. En medarbetare på företaget har sedan behövt ta ut adekvat statistik för olika områden manuellt ur excel-filen och mejla ut till olika personer på företaget. Detta har tagit timtal varje månad.

Med den nya lösningen sparas istället denna tid och alla inblandade personer kan nu njuta av att se all aktuell säljinformation direkt vid inloggning i Salesforce. Mer om att automatisera rapporter hittar du här.

“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund” meddelar DevCores projektledare Carl.

 

Vill ni också automatisera er dataanalys och rapportering?

Vi är utvecklare och CRM-specialister.

Kontakta oss

Relaterade kundcase

DevCore hjälper företag med AI, appar och molnbaserade lösningar i Microsofts ekosystem

Många verksamheter står inför liknande utmaningar: system som inte pratar med varandra, behov av automatisering, eller önskan att dra nytta av AI och molntjänster. Som långvarig Microsoftpartner – nu även officiellt Solutions Partner inom Data & AI och App Innovation – har DevCore hjälpt ett flertal kunder att lyckas med just detta.

salesforce partner since 2011 blå

Effektiv abonnemangshantering i Salesforce (Subscription management)

En kund med en växande SaaS-verksamhet behövde bättre struktur och kontroll över sin abonnemangshantering i Salesforce. Det handlade om licenser, tillval, uppgraderingar, förlängningar, fakturor – och en hel del manuellt arbete

Förvaltning och vidareutveckling av Dynamics 365 CRM för transportbolag

Ett svenskt bolag inom transport- och maskintjänster har valt DevCore som långsiktig partner för förvaltning, löpande support och vidareutveckling av sin Microsoft Dynamics 365 CRM-plattform. Samarbetet inleddes med en

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser