Ledande nordisk leverantör av elprodukter ser nu försäljningsdata direkt med Salesforce & Tableau
DevCore har hjälpt en ledande nordisk leverantör av elprodukter att enkelt kunna se sina försäljningsdata i Salesforce, genom att kategorisera och visualisera stora mängder data med hjälp av Tableau.
Med Tableau ansluter du lätt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel m.m. och sedan gruppera samt visa upp rapporter eller grafer över de viktigaste nyckeltalen. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Mer om Tableau och Salesforce.
Kunden i fråga använder ett excel-dokument som källa, där ny information manuellt läggs in en gång i månaden, efter att den kommit in från olika återförsäljare. En medarbetare på företaget har sedan behövt ta ut adekvat statistik för olika områden manuellt ur excel-filen och mejla ut till olika personer på företaget. Detta har tagit timtal varje månad.
Med den nya lösningen sparas istället denna tid och alla inblandade personer kan nu njuta av att se all aktuell säljinformation direkt vid inloggning i Salesforce. Mer om att automatisera rapporter hittar du här.
“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund” meddelar DevCores projektledare Carl.
Vill ni också automatisera er dataanalys och rapportering?
Vi är utvecklare och CRM-specialister.
Relaterade kundcase

DevCore hjälper företag med AI, appar och molnbaserade lösningar i Microsofts ekosystem
Många verksamheter står inför liknande utmaningar: system som inte pratar med varandra, behov av automatisering, eller önskan att dra nytta av AI och molntjänster. Som långvarig Microsoftpartner – nu även officiellt Solutions Partner inom Data & AI och App Innovation – har DevCore hjälpt ett flertal kunder att lyckas med just detta.
