
Ny integration mellan Salesforce CRM och kunds medlemsdatabas (backend)
DevCore bygger integration för att koppla samman fristående system, denna gång för en kund inom digital medlemshantering. Information om medlemmar i backend (servrar och databaser) skall kopplas till Salesforce CRM. Detta för att spara tid, minimera fel och risker men även för att framtidssäkra sin verksamhet.
DevCore har fått i uppdrag att integrera Salesforce CRM med kundens backend, servrar och databaser. Kunden i fråga erbjuder digital medlemshantering för alla typer av föreningar, klubbar och organisationer.
Att kunna sammankoppla systemen innebär att lagrad medlemsinformation kan nås utan att lägga ned tid på att jaga information i andra system, att minimera fel och risker som uppstår vid manuell hantering, men även för att framtidssäkra sin verksamhet. Det blir smidigare för kunden att bedriva utveckling, licensiering och försäljning av digitala medlemskort, digitala kommunikationslösningar och betallösningar.
Tekniker:
Salesforce CRM, backend, REST API, JSON, integration.
Smarta sammankopplingar ger en enorm fördel
Smarta sammankopplingar av fristående digitala system ger en enorm fördel för att förenkla och automatisera alla typer av arbetsflöden och processer i en verksamhet. Vilket leder till ökad lönsamhet. Mer om integrationer och hur integrationsexperter kan hjälpa ditt företag.
Du har tillgång till hela DevCores IT-kompetens
Som kund har ditt företag tillgång till hela DevCores kompetens, beroende på behov och tillfälle. Primärt i detta fall, kommer det att vara konsulter med kompetens inom Salesforce inom förvaltning, support och vidareutveckling. Men DevCore kan även erbjuda IT-projektledare, system- och mjukvaruarkitekter, systemspecialister m.m.
Är du nyfiken på systemintegration?
Har du funderingar?
Fler nyheter & tips

DevCore stärker sin position som Microsoft Solutions Partner
Företag som vill utveckla sin verksamhet med Microsofts verktyg behöver en partner som levererar verkligt värde. DevCore har varit en stark Microsoft-partner i över två decennier – och nu har vårt arbete fått ytterligare erkännande som certifierad Solutions Partner inom Data & AI och Digital & App Innovation. Ett tydligt kvitto på att vi möter högt ställda krav och skapar långsiktig nytta för våra kunder.
Till nyheten
Subscription management i Salesforce
En smart och skräddarsydd lösning för Subscription management i Salesforce – smidig hantering av abonnemang, licenser och fakturering som gör det enkelt att växa. Få full kontroll över abonnemangsaffär med automatiserade flöden, färre manuella moment och bättre struktur.
Till nyheten
Umbraco växer i Sverige – kan du också dra nytta av CMS-plattformen?
Allt fler företag inom både privat och offentlig sektor får upp ögonen för Umbraco. Det är inte svårt att förstå varför – ett CMS som kombinerar flexibilitet, skalbarhet och kostnadseffektivitet med enkel redigering och kraftfull utvecklingspotential.
Till nyheten