Nytt avtal: Förstudie om Salesforce CRM som lösning för mediehus

Målet med förstudien är att säkerställa att Salesforce CRM kan ersätta kundens egenbyggda CRM för kundhantering, subscription management, marketing automation och att kunna hantera, förbättra och effektivisera organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering.

Kunden i detta case är ett framstående svenskt mediehus, som håller beslutsfattare inom juridik uppdaterade och erbjuder utbildning samt främjar kompetensutveckling i juridikbranschen.

DevCore har fått i uppdrag att säkerställa möjligheten att migrera kundens egenbyggda CRM-system till Salesforce CRM. Salesforce CRM ska optimera och effektivisera kundens organisation genom kundhantering, kundregister, abonnemangshantering, marketing automation, marknadsaktiviteter, rapportering och säljstöd.

I detta uppdrag utgår vi främst från rapporter för att minimera belastning på säljledning och säljare med workshops och dylikt, men även för att säkerställa behov med fakta.

Vårt främsta mål med denna förstudie är att säkerställa att migrering till Salesforce kommer att resultera i en smidig och effektiv hantering av organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering. Vi strävar efter att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar som kommer att hjälpa vår kund att nå sina affärsmål.

Med vår expertis och djupa förståelse för Salesforce-plattformen samt som Salesforce-partner och som Salesforce-konsulter, genomför vi en noggrann analys av befintliga system och processer.

Hur en förstudie för företagstillväxt kan gå till:
  • Ta reda på de problem (pain points) som ni har med nuvarande system.
  • Genomgång av era säljrapporter samt vilka datakällor och fält som används.
  • Mappning och kontroll av vilka fält och vilka data som kommer att behövas för att kunna arbeta optimalt.
  • Genomgång av processer för leads och opportunities samt ge slutsatser från rapportgenomgångar.
  • Granska vad ni saknar idag och vad ni behöver för rapporter framåt.
  • Genomgång av krav för olika avdelningar.
  • Integrationer. Vilka externa system behöver integreras mot Salesforce?
  • Migrering. Projektplan, genomförandeplan och estimat.
  • Kostnader för genomförande, vi estimerar total uppskattad tid för arbetet.

 

Vill du ha hjälp att ta din verksamhet till nya höjder och maximera er potential med CRM? 


Vi hjälper dig att skapa en framgångsrik strategi för kundhantering och marknadsbehov.


Kontakta oss

Fler nyheter & tips

DevCore stärker sin position som Microsoft Solutions Partner

Företag som vill utveckla sin verksamhet med Microsofts verktyg behöver en partner som levererar verkligt värde. DevCore har varit en stark Microsoft-partner i över två decennier – och nu har vårt arbete fått ytterligare erkännande som certifierad Solutions Partner inom Data & AI och Digital & App Innovation. Ett tydligt kvitto på att vi möter högt ställda krav och skapar långsiktig nytta för våra kunder.

Till nyheten

Subscription management i Salesforce

En smart och skräddarsydd lösning för Subscription management i Salesforce – smidig hantering av abonnemang, licenser och fakturering som gör det enkelt att växa. Få full kontroll över abonnemangsaffär med automatiserade flöden, färre manuella moment och bättre struktur.

Till nyheten

Umbraco växer i Sverige – kan du också dra nytta av CMS-plattformen?

Allt fler företag inom både privat och offentlig sektor får upp ögonen för Umbraco. Det är inte svårt att förstå varför – ett CMS som kombinerar flexibilitet, skalbarhet och kostnadseffektivitet med enkel redigering och kraftfull utvecklingspotential.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser