Salesforce är på världsturné: vad tyckte de som var på plats i Stockholm?

Salesforce är världens största CRM och Salesforce World Tour Essentials hölls i Stockholm igår, här berättar vi mer och får reda på vad vår Teamlead Calle och projektledare Fredrik tyckte, som var på plats.

 

Salesforce är världens största CRM (Customer Relationship Management) och igår var det dags för Stockholm att ta emot Salesforce med eventet World Tour Essentials i Stockholm Waterfront Congress Centre. Salesforce själva beskriver eventet som fullspäckat med djupgående sessioner, interaktiva produktdemonstrationer, visionärt tänkande och nätverkande.

DevCore är Salesforce Partner med ett nära samarbete sedan 2011, så vi var självklart på plats för att utforska, inspireras och nätverka. Vi fångade upp vår Salesforce teamlead Calle och vår projektledare Fredrik, som var på plats, för att få reda på vad de tyckte:

 

Vad var mest minnesvärt av det som det talades om? 

- Det var intressant att höra mer om CPQ-flöden där man presenterar mer data till säljaren med exempelvis marginaler på produkter för att visa varför en Opportunity är en bra affär, meddelar Fredrik.

- Utöver Salesforce CPQ så var det extra intressant att höra mer om Subscription Management som är en del av Revenue Cloud, säger Calle.

 

Hur var stämningen? 

- På topp! utbrister Calle. - Många av våra kunder var där annars var det väldigt blandat. Kul att träffa på både kunder och partners samt branschkollegor.

Fredrik fortsätter: - Väldigt positiv stämning och högljutt som det brukar vara på konvent. 😊 Jag träffade och fick kontakt med personer som jag inte kände tidigare från Salesforce, personer relaterade till aktuella gemensamma projekt. Det var intressant och kul!

 

DevCore på Salesforce event

Letar du efter Salesforce-utvecklare?

 

Dra nytta av den senaste tekniken med CRM:

Med Salesforce Revenue Cloud kan ditt företag ta kontroll över er intäktstillväxt genom att samla funktionerna CPQ, Billing, Prenumerationshantering, Partner Relationship Management, Sales Cloud, Service Cloud och B2B Commerce.


CPQ står för Configure Price Quote (konfigurera, prissätt och offerera). CPQ är en utbyggnad som hjälper till att förenkla säljprocessen genom att den blir snabbare och mer organiserad. Säljare skall kunna lägga tid på att stänga sina affärer, CPQ ser till att tiden inte äts upp av administration som att göra offerter och skriva kontrakt.

 

 

Har du frågor om CRM?

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

Vi låter mustascherna växa och bidragen flöda – tillsammans mot prostatacancer

I november deltar DevCore stolt i Mustaschkampen och ansluter oss till kampen mot prostatacancer. För varje mustasch som växer fram hos oss i teamet under Movember månad, donerar vi 500 kr till Prostatacancerförbundet.

Till nyheten

DevCore levererar komplett Salesforce-lösning med avancerade integrationer för upphovsrättsorganisation

Efter en intensiv process som inleddes med en mycket lyckad PoC (Proof of Concept) är vi glada att meddela att vi nu lanserat en omfattande Salesforce-lösning för vår kund inom upphovsrättshantering. Med integrationer, migreringar och automatiseringar i produktion har projektet resulterat i stora effektiviseringar för kunden.

Till nyheten

Är era äldre skräddarsydda system en bromskloss för verksamheten?

För många företag kan de gamla skräddarsydda systemen kännas som en invand och trygg lösning, men ju längre tiden går, desto mer komplicerade blir de att underhålla och utveckla vidare. Risken för driftstörningar, ökade kostnader och säkerhetsluckor kan bli en verklig bromskloss för er verksamhet.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser