Salesforce är på världsturné: vad tyckte de som var på plats i Stockholm?

Salesforce är världens största CRM och Salesforce World Tour Essentials hölls i Stockholm igår, här berättar vi mer och får reda på vad vår Teamlead Calle och projektledare Fredrik tyckte, som var på plats.

 

Salesforce är världens största CRM (Customer Relationship Management) och igår var det dags för Stockholm att ta emot Salesforce med eventet World Tour Essentials i Stockholm Waterfront Congress Centre. Salesforce själva beskriver eventet som fullspäckat med djupgående sessioner, interaktiva produktdemonstrationer, visionärt tänkande och nätverkande.

DevCore är Salesforce Partner med ett nära samarbete sedan 2011, så vi var självklart på plats för att utforska, inspireras och nätverka. Vi fångade upp vår Salesforce teamlead Calle och vår projektledare Fredrik, som var på plats, för att få reda på vad de tyckte:

 

Vad var mest minnesvärt av det som det talades om? 

- Det var intressant att höra mer om CPQ-flöden där man presenterar mer data till säljaren med exempelvis marginaler på produkter för att visa varför en Opportunity är en bra affär, meddelar Fredrik.

- Utöver Salesforce CPQ så var det extra intressant att höra mer om Subscription Management som är en del av Revenue Cloud, säger Calle.

 

Hur var stämningen? 

- På topp! utbrister Calle. - Många av våra kunder var där annars var det väldigt blandat. Kul att träffa på både kunder och partners samt branschkollegor.

Fredrik fortsätter: - Väldigt positiv stämning och högljutt som det brukar vara på konvent. 😊 Jag träffade och fick kontakt med personer som jag inte kände tidigare från Salesforce, personer relaterade till aktuella gemensamma projekt. Det var intressant och kul!

 

DevCore på Salesforce event

Letar du efter Salesforce-utvecklare?

 

Dra nytta av den senaste tekniken med CRM:

Med Salesforce Revenue Cloud kan ditt företag ta kontroll över er intäktstillväxt genom att samla funktionerna CPQ, Billing, Prenumerationshantering, Partner Relationship Management, Sales Cloud, Service Cloud och B2B Commerce.


CPQ står för Configure Price Quote (konfigurera, prissätt och offerera). CPQ är en utbyggnad som hjälper till att förenkla säljprocessen genom att den blir snabbare och mer organiserad. Säljare skall kunna lägga tid på att stänga sina affärer, CPQ ser till att tiden inte äts upp av administration som att göra offerter och skriva kontrakt.

 

 

Har du frågor om CRM?

Kontakta oss

Kontakta oss

Mejlainfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Följ oss påLinkedIn

Fler nyheter & tips

Erfaren SharePoint-utvecklare? Vi letar efter dig.

Känner du dig hemma i SharePoint-världen – med sju års erfarenhet i bagaget och koll på React, SPFx och kanske lite Power Automate? Då kan vi ha något för dig.

Till nyheten

47,5 miljoner till kampen mot barncancer – tillsammans gör vi skillnad

Barncancergalan 2025 samlade in 47,5 miljoner kronor och värvade 5 600 nya Barnsupportrar till Barncancerfondens livsviktiga arbete. En kväll fylld av både skratt och tårar som visar vilken kraft vi har när människor, företag och organisationer hjälps åt.

Till nyheten

Så hittar du rätt Salesforce-partner: frågorna du bör ställa och våra svar

Att välja rätt Salesforce-partner är ett av de viktigaste besluten ni gör när ni investerar i CRM. Ändå hör vi ofta från företag som fastnat med en partner som inte levererat, som låst in dem i krångliga lösningar eller som helt enkelt inte förstått verksamheten.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser