Salesforce är på världsturné: vad tyckte de som var på plats i Stockholm?

Salesforce är världens största CRM och Salesforce World Tour Essentials hölls i Stockholm igår, här berättar vi mer och får reda på vad vår Teamlead Calle och projektledare Fredrik tyckte, som var på plats.

 

Salesforce är världens största CRM (Customer Relationship Management) och igår var det dags för Stockholm att ta emot Salesforce med eventet World Tour Essentials i Stockholm Waterfront Congress Centre. Salesforce själva beskriver eventet som fullspäckat med djupgående sessioner, interaktiva produktdemonstrationer, visionärt tänkande och nätverkande.

DevCore är Salesforce Partner med ett nära samarbete sedan 2011, så vi var självklart på plats för att utforska, inspireras och nätverka. Vi fångade upp vår Salesforce teamlead Calle och vår projektledare Fredrik, som var på plats, för att få reda på vad de tyckte:

 

Vad var mest minnesvärt av det som det talades om? 

- Det var intressant att höra mer om CPQ-flöden där man presenterar mer data till säljaren med exempelvis marginaler på produkter för att visa varför en Opportunity är en bra affär, meddelar Fredrik.

- Utöver Salesforce CPQ så var det extra intressant att höra mer om Subscription Management som är en del av Revenue Cloud, säger Calle.

 

Hur var stämningen? 

- På topp! utbrister Calle. - Många av våra kunder var där annars var det väldigt blandat. Kul att träffa på både kunder och partners samt branschkollegor.

Fredrik fortsätter: - Väldigt positiv stämning och högljutt som det brukar vara på konvent. 😊 Jag träffade och fick kontakt med personer som jag inte kände tidigare från Salesforce, personer relaterade till aktuella gemensamma projekt. Det var intressant och kul!

 

DevCore på Salesforce event

Letar du efter Salesforce-utvecklare?

 

Dra nytta av den senaste tekniken med CRM:

Med Salesforce Revenue Cloud kan ditt företag ta kontroll över er intäktstillväxt genom att samla funktionerna CPQ, Billing, Prenumerationshantering, Partner Relationship Management, Sales Cloud, Service Cloud och B2B Commerce.


CPQ står för Configure Price Quote (konfigurera, prissätt och offerera). CPQ är en utbyggnad som hjälper till att förenkla säljprocessen genom att den blir snabbare och mer organiserad. Säljare skall kunna lägga tid på att stänga sina affärer, CPQ ser till att tiden inte äts upp av administration som att göra offerter och skriva kontrakt.

 

 

Har du frågor om CRM?

Kontakta oss

Kontakta oss

Mejlainfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Följ oss påLinkedIn

Fler nyheter & tips

Många företag fastnar med ett halvfärdigt Salesforce – utan att veta att det finns en enklare väg

Salesforce är ett fantastiskt CRM när det fungerar som det ska. Världens främsta faktiskt. Men en del företag i Sverige sitter med en plattform som aldrig riktigt landat i verksamheten. Det är dags att sluta kompromissa – Salesforce är värt det. Med rätt partner blir det en träffsäker investering och ett affärskritiskt verktyg som ingen medarbetare vill leva utan.

Till nyheten

Core365 – nu är verktygen här som chefer älskar och medarbetare använder

Core365 är här – en produktserie med färdiga appar för ärendehantering, resurshantering, avtal, frånvaro, avvikelser, ledningssystem, diarieföring och mer. Allt byggt direkt i SharePoint och Teams – alltså i er befintliga Microsoft 365-miljö.

Till nyheten

Blir ditt företag valt av AI:n? Vår guide är nu uppdaterad – med nya tips att testa

AI-sök förändrar hur ditt företag blir hittat online. Nu har vi uppdaterat vår populära guide med nya tips och checklistor – så att du kan testa, optimera och börja synas i AI-svar från verktyg som ChatGPT, Perplexity och Copilot.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser