Epi Optimizely

Episerver byter namn till Optimizely, vad händer nu?

Episerver byter namn till Optimizely. Namnbytet sker efter sommaren och är en följd av Episervers förvärv av Optimizely förra året. Bolaget ser en starkt växande marknad inom digitala kundupplevelser, där möjligheten till optimering över flera kanaler efterfrågas allt mer.

Episerver har under en lång tid dominerat den svenska marknaden men har under senare år, av naturliga skäl, baserat på en relativt mättad och mycket mindre marknad, skiftat sitt fokus mot den amerikanska marknaden.

Vad innebär då detta tydliga skifte där Episerver även byter ut sitt, i svenska mått sett, mycket välkända varumärke till ett närmast okänt varumärke för oss och er?

Vi har tittat på detta och haft ett antal samtal och diskussioner under åren som gått och enligt oss är det naturligtvis bättre att Episerver blir starkare även på den amerikanska marknaden och att ett starkare produktutbud och varumärke ska göra så att även ni och vi ska kunna få mer möjligheter i framtiden.

Oavsett vilket – om ni har frågor eller funderingar, kring detta, så hör gärna av er till oss för att diskutera hur vi kan hjälpa till. Vi kommer framöver även att informera om fler frågor och svar här.

Vi på DevCore ser fram emot många år till som stabil partner till Optimizely och det stora nöjet att få fortsätta arbeta vidare med våra fantastiska kontakter och vänner på f.d. Episerver!

Hälsningar David med Team!

Vi skrev om detta idag på vår LinkedIn-sida för att ge vår uppskattning till våra vänner på f.d. Episerver, och vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med Optimizely!

För fler frågor och svar hänvisar Episerver till sin FAQ gällande namnbytet. Den hittar ni här.

Fler nyheter & tips

Visa upp info från externa system direkt för medarbetare på intranätet

En av våra kunder ville ha hjälp att visa upp aktuella rekryteringsannonser och onboarding-information på startsidan på intranätet. Vårt uppdrag blev att vidareutveckla deras intranät för att integrera mot två nya system, vi byggde integrationer.

Läs mer

Bolag ville byta ut sitt CRM – vi såg då istället till att få ut fulla värdet av investeringen

Vår kund inom mekanik- och elektronik-industrin hade Salesforce CRM sedan tidigare men var på väg att byta ut det. Vi fick då chansen att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer, så att de i stället fick ut fulla värdet av sin investering och gladeligen ville fortsätta med sitt Salesforce CRM.

Läs mer

Vilket CMS är din favorit?

Nu vill vi veta vilket Content Management System du föredrar i CMS-djungeln.

Läs mer

Vill du prata mer om namnbytet? Har du funderingar kring detta eller vill du ha CMS-hjälp? - Kontakta oss!

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser