Episerver byter namn till Optimizely, vad händer nu?

Episerver byter namn till Optimizely. Namnbytet sker efter sommaren och är en följd av Episervers förvärv av Optimizely förra året. Bolaget ser en starkt växande marknad inom digitala kundupplevelser, där möjligheten till optimering över flera kanaler efterfrågas allt mer.

Episerver har under en lång tid dominerat den svenska marknaden men har under senare år, av naturliga skäl, baserat på en relativt mättad och mycket mindre marknad, skiftat sitt fokus mot den amerikanska marknaden.

Vad innebär då detta tydliga skifte där Episerver även byter ut sitt, i svenska mått sett, mycket välkända varumärke till ett närmast okänt varumärke för oss och er?

Vi har tittat på detta och haft ett antal samtal och diskussioner under åren som gått och enligt oss är det naturligtvis bättre att Episerver blir starkare även på den amerikanska marknaden och att ett starkare produktutbud och varumärke ska göra så att även ni och vi ska kunna få mer möjligheter i framtiden.

Oavsett vilket – om ni har frågor eller funderingar, kring detta, så hör gärna av er till oss för att diskutera hur vi kan hjälpa till. Vi kommer framöver även att informera om fler frågor och svar här.

Vi på DevCore ser fram emot många år till som stabil partner till Optimizely och det stora nöjet att få fortsätta arbeta vidare med våra fantastiska kontakter och vänner på f.d. Episerver!

Hälsningar David med Team!

Vi skrev om detta idag på vår LinkedIn-sida för att ge vår uppskattning till våra vänner på f.d. Episerver, och vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med Optimizely!

För fler frågor och svar hänvisar Episerver till sin FAQ gällande namnbytet. Den hittar ni här.

Kontakta oss

Mejlainfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Följ oss påLinkedIn

Fler nyheter & tips

Varför fastnar företag för ledningssystemet Core365 Ledning?

När vi håller demos av Core365 Ledning möts vi ofta av positiva reaktioner från kvalitetschefer, verksamhetsansvariga och personer i ledande roller. De märker att det är en lösning som förenklar vardagen, ger struktur åt kvalitetsarbetet och blir en smart investering jämfört med fristående system. <br><br><strong>Men vad är det egentligen som gör att företag fastnar för vårt ledningssystem?</strong> Här är några av de saker som alltid väcker mest intresse när vi visar hur det fungerar i praktiken.

Till nyheten

Får ni ut full effekt av Salesforce? Så undviker ni vanliga fallgropar

Många företag i Sverige har investerat stort i Salesforce. Plattformen är ett av världens främsta CRM-system – rätt uppsatt är det ett affärskritiskt verktyg som stärker sälj, kundservice och marknadsföring. Men utan rätt stöd kan samma system istället upplevas som dyrt, krångligt och underutnyttjat.

Till nyheten

Många företag fastnar med ett halvfärdigt Salesforce – utan att veta att det finns en enklare väg

Salesforce är ett fantastiskt CRM när det fungerar som det ska. Världens främsta faktiskt. Men en del företag i Sverige sitter med en plattform som aldrig riktigt landat i verksamheten. Det är dags att sluta kompromissa – Salesforce är värt det. Med rätt partner blir det en träffsäker investering och ett affärskritiskt verktyg som ingen medarbetare vill leva utan.

Till nyheten

Vill du prata mer om namnbytet? Har du funderingar kring detta eller vill du ha CMS-hjälp? - Kontakta oss!

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser