Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.

Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.

Vad består då våra analyser av?

Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:

  • Salesforce Optimizer

Lightning Readiness Report

Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:

  • Databasschema
  • Säljprocesser
  • Leadprocesser
  • Supportprocesser
  • Integrationer
  • Egna anpassningar

Rapport lämnas med förslag på:

  • Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
    Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
    Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
    Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder

DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.

Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?

Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?

Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30

Läs mer om uppdrag vi har genomfört här.

Följ oss på LinkedIn

Fler nyheter & tips

DevCore stärker sin position som Microsoft Solutions Partner

Företag som vill utveckla sin verksamhet med Microsofts verktyg behöver en partner som levererar verkligt värde. DevCore har varit en stark Microsoft-partner i över två decennier – och nu har vårt arbete fått ytterligare erkännande som certifierad Solutions Partner inom Data & AI och Digital & App Innovation. Ett tydligt kvitto på att vi möter högt ställda krav och skapar långsiktig nytta för våra kunder.

Till nyheten

Subscription management i Salesforce

En smart och skräddarsydd lösning för Subscription management i Salesforce – smidig hantering av abonnemang, licenser och fakturering som gör det enkelt att växa. Få full kontroll över abonnemangsaffär med automatiserade flöden, färre manuella moment och bättre struktur.

Till nyheten

Umbraco växer i Sverige – kan du också dra nytta av CMS-plattformen?

Allt fler företag inom både privat och offentlig sektor får upp ögonen för Umbraco. Det är inte svårt att förstå varför – ett CMS som kombinerar flexibilitet, skalbarhet och kostnadseffektivitet med enkel redigering och kraftfull utvecklingspotential.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser