Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.
Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.
Vad består då våra analyser av?
Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:
- Salesforce Optimizer
Lightning Readiness Report
Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:
- Databasschema
- Säljprocesser
- Leadprocesser
- Supportprocesser
- Integrationer
- Egna anpassningar
Rapport lämnas med förslag på:
-
Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder
DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.
Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?
Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?
Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30
Fler nyheter & tips

Listan: nya uppdrag och kunder på DevCore – maj 2025
Letar du efter stöd inom webbutveckling, CRM eller IT-säkerhet? Du är inte ensam. Så har vi hjälpt fler företag under maj månad – se nya uppdrag inom Umbraco, Optimizely, Salesforce, Microsoft 365 och IT-säkerhet.
Till nyheten
Microsoft ger DevCore nya kvalitetsstämplar – så hjälper vi företag med Microsoft 365
Är ert Microsoft 365 en perfekt arbetsmiljö? Eller behöver ni förbättra samarbetet? DevCore är nu Solutions Partner inom Modern Work – och specialister på förändringsledning. Två kvalitetsstämplar från Microsoft som visar att vi levererar resultat för våra kunder, både tekniskt och organisatoriskt. Här får du veta hur det skapar affärsnytta även för ditt företag.
Till nyheten
Vi var där: Salesforce Agentforce World Tour Stockholm 2025
Hur används AI-agenter i Salesforce egentligen? På Agentforce World Tour fick vi träffa kunder, höra användarcase – och dyka ner i framtiden för automatisering, kundservice och försäljning. Här är några snabba reflektioner från oss på DevCore!
Till nyheten