DevCore har lanserat en ny webbplats åt kund i Umbraco 8. Siten är en systersite till kundens tidigare webbplats som DevCore också förvaltar. DevCore står för hostingen av båda siterna.
Siten byggdes under kort tid utan att behöva tumma på kvalitén. Detta har inneburit att DevCore skapat en ny kvalitetsprodukt att erbjuda till exempelvis mindre företag, som gärna vill ha en bra kvalitativ sajt men som eventuellt inte har kapital för en större och mer avancerad webbsida.
I projektet ingick UX design, implementation, deploy, uppsättning, uppläggning av källkoden i källkodshanterare (git versionshanteringsprogram) och uppsättning av byggpaket för deployer till Octopus Deploy (för att automatisera de mest komplicerade delarna av DevOps). Hemsidan sattes upp i Devcores proxy med SSL. Projektet lyckades och tog mindre tid än de estimerade och uppskattade timmarna.
Vi kan alltså även erbjuda kvalitetssiter i mindre format, på mindre tid, till kunder som kräver det ibland.
DevCore har konfigurerat om en befintlig lösning av CPQ och automatiserat stora delar av affärsflödet och minskat komplextiteten.
Som del av konfigurationen byggde DevCore om funktionalitet från CPQ + och kunde därmed halvera kundens licenskostnader relaterade till CPQ.
Den grundläggande förändringen var ett byte av CRM-systemet, som tidigare var byggt i SharePoint men som nu skulle bytas till Lime CRM. DevCore hade arbetat med kunden tidigare och har även sedan två år tillbaka arbetat med kundens CMS webb-plattform i Episerver DXP. I Epi DXP finns en mängd integrationer till det gamla CRM-systemet, som nu byggts om för att gå emot Lime CRM.
Kunden hade sedan tidigare en extern plattform; Trippus. Trippus-verktyget hanterade de event, utbildningar, konferenser, möten och kurser som säljs och i Trippus hade man varit väldigt låst i vad som hade kunnat göras och förändras.
I samband med att CRM-systemet byttes ut gick man även över till att använda en ny utbildningsmodul. Detta möjliggjorde att DevCore kunde integrera och bygga ett helt skräddarsytt flöde för bokning och hantering av utbildningar på kundens webbplats i Epi.
React (react.js) valdes ut som teknik av konsulterna, och mycket fokus lades även på att ta fram en snygg och bra design och användarupplevelse (UX).
Utöver kopplingar till Lime CRM så byggdes även integrationer mot Totara som kunden använder som LMS (Learning Management System).
DevCores expertis och väldigt långa erfarenhet av att bygga integrationer mellan olika system, var en stor nyckel till projektets framgång. Kunden har nu en mycket bättre lösning för alla sina plattformar och möjligheter har skapats för att förnya och förbättra efter de önskemål som finns i verksamheten, nu och framöver – vilket tidigare saknades.
DevCore har byggt en partnerportal baserad på Salesforce Community Cloud som möjliggör att kundens återförsäljare själv kan lägga ordrar, räkna på affärer och kan följa supportärenden.
DevCore har implementerat en planerare, ett bokningssystem, som är accessbar direkt i Microsoft Teams eller via SharePoint och intranätet. Det är en tilläggsmodul, en applikation som finns som företagslösning till SharePoint. I planeraren får man en överblick över hur många av medarbetare/kollegor/anställda som har bokat in sig på de olika kontoren och arbetsplatserna. När maximalt antal platser är bokade på ett kontor, spärras det för fler bokningar. Allt för att man skall ha full kontroll i coronatider och att kunna hålla avstånd på arbetsplatserna. Lösningen kan byggas om för att passa kundens behov. Lösningen implementeras direkt i organisationens befintliga IT-miljö för att förebygga trängsel och skapa en trygg och säker arbetsplats.
DevCore har anpassat och implementerat DevCore Diarieföring i SharePoint åt kommunägt VA-driftbolag. DevCore Diarieföring, för SharePoint, är en komplett lösning för att sköta alla diarieärenden för bl.a. kommuner och myndigheter och andra verksamheter.
DevCore Diarieföring för VA-bolaget är byggt med SharePoint i botten med dess ingående basfunktionalitet. Sedan har funktionaliteten vidareutvecklats och anpassats för en enkel och effektiv hantering av ärenden. När ett ärende är avslutat så blir det låst för alla användare så att ingenting kan förändras i efterhand. DevCore har byggt ett säkert diarium för kunden, som säkerställer de krav som ställs på att myndigheter skall diareföra alla allmäna handlingar.
Lösningen går att få anpassad efter önskemål, krav och arbetssätt.
DevCore har implementerat Salesforce Sales Cloud hos ett förvaltningsbolag, importerat in befintlig data och introducerat ett nytt säljflöde från Lead till Opportunity till Asset.
DevCore har byggt en ärendehanteringsprocess för att hantera incidenter med Salesforce Service Cloud. Lösningen har automatiserat flödet för att snabbt lösa hög- till lågrisk incidenter med olika milestones för varje nivå och med routing till serviceagenter, samt tillhörande rapporter och dashboards för analys.
DevCore har utvecklat en modern Lightning-app som berikar Salesforce med kundens informationstjänster. Appen stöder avancerad sökning, val av marknad baserat på geografiska områden, försäljning, antal anställda, bransch osv. Appen hjälper till med att hålla företaget och kontaktinformationen uppdaterad med en enkel men kraftfull field mapping, arbetsflöden och schemalagda körningar.
DevCore har hjälpt ett svenskt marknadsledande högteknologiskt företag att skapa en plattform för sina användare och återförsäljare med hjälp av Salesforce Communities. Med SSO-teknik har användaren möjlighet att logga in med sitt globala kundkonto och registrera supportärenden, hantera sina licenser, uppdatera kontaktinformation och få tillgång till kunskapsbas, artiklar och FAQ.
Devcore har skapat en färdig modul för Ärendehantering till SharePoint. Denna modul/add in/add on/tillägg/lösning bygger på fyra SharePointlistor och har en site som presenterar den viktigaste informationen: mina ärenden, brådskande ärenden, ärenden utan ansvarig, nya ärenden (de som mejlas in), senaste kunder och lite statistik på antal påminnelser om ärende ej påbörjats, det är även möjligt att integrera lösningen mot kunddatabaser och möjligt att presentera ytterligare information på sidan.
DevCore har byggt flertalet ärendehanteringssystem i SharePoint åt både stora och små företag och har byggt både mindre och enklare system för hantering av interna ärenden i SharePoint, samt mer avancerade system när kunder velat ha utökad funktionalitet för hantering av externa kunder och integration mot andra system.
DevCore har hjälpt kunden som är nöjd med övergången från befintligt CRM till Dynamics 365 det har skett smidigt och DevCore har haft utbildning i det nya systemet av konsult på plats. I övergången har DevCore bistått med rensning av befintlig data, mappning av fält, uppsättning av nya användare i Dynamics, återskapa Dashboards till Dynamics, skapa manual på Google Site bl.a.
En sömlös integration med en e-marketing plattform där Salesforce fungerar som master. Skapa en Salesforce-kampanj, lägg till kampanjmedlemmar och få e-post- och klickstatistik för att ytterligare effektivisera marknadsföringen och försäljningen. Integrationen ger beslutsbaserad data för försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter och säkerställer att allt ligger på ett ställe.
Appen stöder flera samtidiga konton mot marknadsföringsplattformen, vilket ger kunder som arbetar i flera länder möjlighet att ha separata inställningar och anpassningar för alla länder.
DevCore har utvecklat en kundportal med Salesforce Community Cloud med integrationer mot bland annat digital signering och kreditvärdighetssystem.
DevCore har byggt en omfattande ärendehanteringsprocess i Salesforce med integration till kunds orderhanteringssytem.
Lösningen är byggd på Salesforce Service Cloud och omfattar flera steg och godkännandeprocesser där mycket av kunds manuella processer har automatiserats.
Umbraco-projektet är startat i Umbraco Cloud av DevCores Umbraco-utvecklare. Webbsidan är byggd för DevCore och av DevCore för att fungera som en startsida där konsulterna har tillgång till aktuell info och content av intresse.
Ny Umbraco-site byggd i Umbraco Cloud, webbsidan är gjord för att marknadsföra olika typer av SharePointlösningar och konsulttjänster. Paketerat med Umbraco Cloud och lagd säkert på live siten.
DevCore tog över förvaltningen av företagets Umbraco site, och byggde ut kursdelen på siten så att inloggade användare kunde ta del av kursmaterial. DevCore hostar även siten och har hjälpt till med företagets mailklient.
DevCore har för kunds räkning byggt integration mellan Episerver Commerce och Zuora som är en avancerad plattform där företag kan hantera sina olika prenumerationstjänster mot slutkund.
Integrationen innebar bland annat användarregistrering och uppdatering av prenumerationer, synkronisering av produktkatalog från Zuora till Episerver, ett signup-flöde för nya användare samt en funktioner för att t.ex. ändra sin prenumeration och ladda hem fakturor direkt på webbplatsen.
DevCore har byggt en ny site för ett globalt företag inom läkemedelstransport-branschen i Episerver molntjänst DXC. Utöver Episerver CMS används premium-söken Episerver Find, och Cloudflare CDN, varav båda produkterna ingår i DXC.
Vid tester med flera olika verktyg så får webbplatsen högsta betyg från flera olika geografiska mätpunkter runt om i världen när det kommer till laddningstider av sidan.
DevCore har tagit fram design och implementation för en ny site. Kunden har också en stor produktdatabas i InRiver som har integrerats med siten för att visa upp som en sökbar produktkatalog. ImageVault används som DAM (Digital Asset Management) för att hantera bilder och rörlig media.
DevCore har byggt ny site för svensk miljöorganisation på Episerver CMS med en avancerad sökfunktion baseread på Episerver Find. Till det är också en integration implementerad mot organisationens CRM (Microsoft Dynamics) som syncar data om såväl produkter som annan information för att förse siten med ständigt uppdaterad information.
DevCore har för existerande kund uppgraderat befintlig Episerver CMS-site till att nu även köra Episerver Commerce. Med integration mot affärssystemet Pyramid hämtas de kurser och material som slutkunden kan köpa på siten. Även en integration mot läroplattformen Totara byggdes för att automatiskt skapa upp användare i deras system efter skapad order för att göra det så sömnlöst som möjligt för slutkunden.
DevCore har uppgraderat två siter till EPiServer 10 åt ett företag inom teknikbranchen. Utöver detta så har DevCore även hjälpt till med nydesign och utveckling av företagets två sidor.
DevCore har utvecklat en ny site för ett stort gruvbolag i EpiServer. För bildhantering så används ImageVault, det finns dessutom ett antal små funktioner för att förenkla för redaktörer. vi har likaså sett till att sidan är responsiv, snabb och enkel att navigera, bolaget har dessutom en integraiton mot bland annat Cision.
DevCore har varit med och utvecklat en webbshop åt ett teknikföretag byggd i EPiServer 9 och EPiServer Commerce 9. Den har även EPiServer Find-integration samt SalesForce-integration.
DevCore har utvecklat en helt ny webbshop åt ett icke-vinstdrivande företag som bygger på OpenCart med kopplingar till Klarna för betalningar och Winorg.
DevCore byggde en ny sida gjord i EPiServer 9 åt ett stort oljeföretag. För bildhantering så har ImageVault används och den är helt responsiv , likaså har vi implementerat Salesforce Pardot och integrationer mot Salesforce för kundens webb.
DevCore har byggt tre siter åt ett internationellt vårdbolag. Siterna var först byggda i EPiServer 7.5 men har uppgraderats till EPiServer 9. DevCore har även varit med och tagit fram design till stora delar av de olika siterna.
Devcore har uppgraderat och skapat responsiv design åt en icke vinstdrivande organisation. Arbetet innebar: uppgradering , enkel shop med payson integration och blockhantering för enklare redaktörs arbete.
Devcore har utvecklat ett komplett Back-Office system för en telefoni operatör. Innehåller allt från orderläggning till abonnenthantering med integrationer mot produktleverantörer, telefonileverantörer, faktureringspartners och kreditupplysningstjänster. Systemet består av klientapplikation (WPF), web service (SOAP, WCF) samt ett antal Microsoft PowerShell skript. MVVM (Model-View-View-Model) pattern används i klientapplikationen och Entity Framework serialisering/deserialisering används med change tracking i dess web service. Funktioner för PDF genereringar av dokument, dynamiskt rättighetssystem, siduppbyggd fliknavigering samt web crawling för integration mot vissa webbsajter är bara några av godbitarna i systemet. En komplett nummerupplysningstjänst ingår också i klientapplikationen.
Devcore har byggt om en existerande site i Episerver åt företag inom rekrytering.
Uppdraget innebar att hjälpa en designbyra skapa mallar för att passa och fungera bra med Episerver Cms 6 och att bygga och modifiera sidstruktur samt skapa integrationer om externa system och google för utökad funktionalitet.
DevCore har utvecklat en webbapplikation för administrering av produktkataloger från olika distributörer, åt en internationell hemelektronikkedja. Applikationen uppdateras kontinuerligt med produktdata ifrån flera olika distributörer. I applikationen kan man man göra diverse konfigureringar, filtreringar och mappningar mellan produktgrupper, varumärken o.s.v. Applikationen exporterar aggregerad produktdata till det befintliga affärssystemet, så att rätt produkt- och prisinformation finns i tillgänglig butikerna.
DevCore har som underkonsulter hjälpt ett fastighetsbolag med att utveckla en applikation för att hantera kommande uthyrningsärenden. Ett ärende skapas genom att man kopplar ihop en tänkt lokal med en möjlig hyresgäst. Sedan kan inbjudna medlemmar arbeta med dokument och information rörande ärendet. Integrationer mot verksamhetssytemet FastNet och Dokumentkoncepts system ITKett web.
DevCore har utvecklat en Outlook add-in åt en bank. Bankens 50-tal kundtjänstmedarbetare använder den nya Outlook funktionen för att på ett enkelt sätt, snabbt kunna svara på e-post med hjälp av olika standardmallar. Den add-in vi utvecklat är anpassad för att fungera i både Outlook 2007 och Outlook 2010.
Devcore har varit delaktig i utveckling av ett B2B-system för ett mycket stort internationellt bolag. B2B-systemet används av bolagets återförsäljare som primär kanal för beställning av produkter och används i 17 länder.
Devcore har utvecklat, underhållit och vidareutvecklat Back-Office för support till en Online-poker site samt byggt Front-End med CMS funktionalitet. Projektet innebar också utveckling av en virtuell kassafunktion inklusive transaktionshistorik och betalningar för spelare samt implementation av ett flertal olika betallösningar. Devcore har underhållit och tagit fram rapporter och även gjort integrationer mot ett flertal kända pokernätverk.
Devcore har skapat en Integration mellan SuperOffice och Hummingbird DM åt ett statligt bolag för att inifrån SuperOffice direkt kunna öppna relaterade dokument i Hummingbird.
Devcore fick i uppdrag att i Österrike sätta upp en migrerad Windows miljö samt en ESXi Server med migrering av användare, data, grupper, uppsättning av skrivare, nätverk etc.
Devcore har utvecklat en rapportportal med ett 50-tal rapporter som presenterar projektinformation inklusive alla ekonomiska transaktioner - både för intern och extern redovisning åt en statlig myndighet. Målet med projektet var att få en överblick av projekten, snabbt kunna hitta projekt enligt givna sökkriterier samt förbereda för integrationer med externa system.
Devcore har uppgraderat en site i Episerver cms 5 till Episerver cms 6.
Uppdraget innebar att uppgradera en välbesökt produktionssite i Episerver cms 5 till episerver cms 6 R2 med minsta möjliga nedtid för att kunna implementera ny funktionalitet som tex Episervers Mobile pack.
Devcore har skapat ett behörighetsbaserat tidrapporteringssystem för konsultbolag.
Tidrapportering sker på företag och projektbasis med möjlighet till utdrag av rapporter och statistik / användare / företag / projekt, flexvyer för användare samt faktureringsunderlag.
Möjlighet att markera saker för faktuering, lägga in priser etc.
Snabbt och smidigt!
Devcore har skapat en integration av Faq, kontaktformulär och annan information för att föra data fram och tillbaka mellan Episerver cms och salesforce.
Lösningen inkluderar Hämtning av Data, Design av Mellanlagrings Databas, Presentation av Data och Implementation i Produktionsmiljö.
Devcore har satt upp Sharepoint ( WSS ) från grunden åt Läkemedelsbolag för säker hantering av information inom bolaget och därigenom skapat en skräddarsydd lösning med Dokumenthantering, rättighetsstyrning, Ärendehantering, kalender , informationsportal mm
Devcore har satt upp sharepoint åt större säljbolag för Intern kommunikation , snabb tillgång till information, bokningar , ärendehantering, Rapportering, Dokumenthantering samt Integration och presentation av information från andra system.
DevCore har tillsammans med en annan partner migrerat en stor EPiServer CMS 5-site till CMS 6 för kund inom hygien- och pappersbranchen. I samband med migreringen så implementerades en helt ny design, som även är responsiv. Siten har också en unik funktion för att hantera flera olika startsidor, samt olika färgtema för olika affärsområden. För sökfunktionalitet har Findwise lösningar implementerats.
DevCore har hjälpt till att skapa en lösning åt ett fastighetsbolag för att skapa integrationer mellan dokumenthanteringsystemet Hummingbird DM och SharePoint Services. Dokumenten sparade i Hummingbird DM listas och hittas enkelt i SharePoint portalen filtrerade och sorterade på tillhörande fastighet.
Devcore har utvecklat en modul för EPiServer för en kund med integration mot deras analystjänster. Modulen är fullt kompatibel med både version 5.2 och 6 av EPiServer och installerades enkelt via EpiServers egna deployment center för snabb och enkel driftsättning hos deras användare.
Devcore har utvecklat en ny fullt modifierbar website i samarbete med designbolag i CMS-plattformen Concrete5 med integration mot Cision för presentation av nyheter, aktiedata och grafer.
Devcore har utvecklat en iPhone App och en Android App för hantering av hänvisningar i ett svarservicesystem. Appen kommunicerar med en webservice för hämtning och överföring av information till svarservicesystemet för att möjliggöra enkel hantering av möten, luncher, vidarekopplingar etc.
Devcore har utvecklat en webbapplikation för en Nordisk koncern med över 100 butiker. Applikationen gör det enkelt för kassapersonalen i butikerna att hantera kundfakturering via en partner. I lösningen ingår också integration mot kundens affärssystem.
Devcore har varit med och utvecklat en lösning för Säljstöd och Back-Office. Målet var att skapa en applikation där man kan bygga egna Telemarketing kampanjer med allt från prestationsmålsättningar, design av svarskort, Power Dialing funktioner mot Avaya hybridväxel m.m. Applikationen hanterar allt från simplare uppdrag som besöksbokningar till tyngre uppdrag som försäljning av telefoni- & bredbandsabonnemang. Tidsrapportering, statistik, dynamiska exportmallar samt avancerat importverktyg. En lättare webb-baserad version av klienten fanns tillgänglig på ett par av uppdragen när VPN inte kunde användas.
Devcore har utvecklat åt en telefoni operatör en applikation som visas på storbildsskärm för kundens kundtjänst för övervakning av agenternas effektivitet. Applikationen loggar var 5:e minut i bakgrunden in i på leverantörens kundsidor och laddar ner statistikrapportsfiler som sedan används för sammanställning av statistik. Statistiken visas i designade tabeller, diagram och grafer för god överskådlighet.
Devcore har byggt en webbshop åt en kund för försäljning av egna produkter. Shoppen är byggd på EpiStore, en modul för webbshoppar i EpiServer och är kopplad till en betaltjänst och vidare till ett redovisningssystem för rapportering av försäljning.
Force.com verktyg med wizard som genererar offerter för försäljning av branded clothing. Produkter matas in , man anger egenskaper som färg, antal och storlekar. Sen bifogas eventuell grafik , matar in var man vill ha de olika trycken och hur stora de ska vara samt vilken print-teknik som ska användas, motorn räknar därefter ut priser, beställningsväg samt godgännandeprocess initieras.
Lösningen innehåller integration mot Amazon S2 samt paymentproviders.
Devcore har utvecklat en Säljstödsapplikation för försäljning av Telefoni abonnemang kopplad mot Interactive Intelligence predictive dialer.
DevCore har byggt en integration mot Twitters nya REST-api. Integrationen presenteras i ett pressrum tillsammans med sidor från EPiServer.
Kunden är ett finansiellt institut med mycket trafik och besökare från hela världen, Twitterintegrationen är ett sätt för företaget att enklare hantera sina nyhetsflöden.
Devcore Migrerade 3 kunders separata Small Business domäner samt fysiska maskiner till en Windows 2008 domän.
Lösningen Byggdes på en fysisk Windows server och 4 virtuella maskiner i Vmware.
Vi sjösatte även och migrerade till uppgraderade versioner av Exchange, Sharepoint och SQL Server.
Devcore har utvecklat en webbapplikation liknande Excel med tillhörande rapporter för att hantera redovisning av resultat och balansräkningar inför kvartalsbokslut och årsredovisningarna åt ett investmentbolag. I applikationen ingick också ett antal automatiska kontroller för att minimera fel i redovisningen. Målet med projektet var att förenkla och få en enhetlig inrapportering av ett flertal portföljbolags resultat och balansräkningar.
Devcore har hjälpt en välkänd butikskedja med att vidareutveckla deras logistik- och affärssystem (tidsrapportering, beställningar och orderhantering)
DevCore har på uppdrag av ett pantentkonsultbolag utvecklat en applikation som hanterar den stora mängd data som Europeiska patentverket genererar varje vecka. Applikationen läser XML dumpar av statusförändringar på alla patent och utvinner och presenterar relevant information enligt olika kriterier samt genererar Excel filer.
Devcore har utvecklat en rapportgenerator för skapandet av dynamiska rapporter med innehåll efter användarens egna urval med möjlighet att sparas som Excel-fil. Med hjälp av rapportgeneratorn kan användarna enkelt och på egen hand skapa sina rapporter med valda fält och kriterier.
Devcore har utvecklat officiella betalmoduler för automatiska plugins för flera olika webbshopsystem såsom OpenCart, Übercart och OXID för en välkänd leverantör av betallösningar.
Devcore har utvecklat en interaktiv hemsida med pressmeddelanden, nyheter, kalender och mycket innehåll varav allt är fullt modifierbart med hjälp av CMS-plattformen Concrete5.
Devcore har tagit fram en ny hemsida tillsammans med kunden för presentation av företaget och dess produkter.
Vi har hjälpt ett fastighetsbolag att utveckla ett verktyg i SharePoint för att administrera projekt sparade i Visma Control. Då Visma Control saknade mycket av funktionaliteten som projektadministrationen krävde, valdes det att skapa ett gränssnitt i SharePoint med utökad funktionalitet. DevCore har utvecklat front-end med koppling mot ett datalager, som i sin tur ansluter mot Visma Control.
Sajten riktar sig mot potentiella och existerande kunder och intressenter, med funktioner såsom:
- Skräddarsydd geo-spatial sökmotor för att hitta vårdhem utifrån ort, namn, kommun eller postnummer
- PDF-generering av sidor
- Integration till ”ring-upp-mig”-tjänst
Devcore har hjälpt en välkänd organisation inom miljöcertifiering att utveckla ett system för digitala licensieringsansökningar i flera nordiska länder. Systemet innefattar design av ansökningsblanketter, ansöknings- och handläggningsförfarande samt databas för licensierade produkter och tjänster.
Verktyg i Salesforce för att generera licensnycklar till olika produkter och produktpaket. Salesforce anropar en Webservice skriven i c#.Net 4.0 som sköter generering.
Verktyget låter administratörer konfigurera beställningar, data skickas till webservice som returnerar en nyckel, du har även möjlighet att hantera befintliga nycjkalr och skriva ut EAN koder.
DevCore har utvecklat ett system för att diarieföra dokument i SharePoint 2010 åt en stor intresseorganisation.
Genom ett dokuments dropdown-meny i Sharepoint 2010 väljer en användare att diarieföra ett dokument till ett nytt eller ett befintligt ärende. Varje diarieärende tilldelas ett diarienummer (2013/0001 etc) och får sin egen arbetsyta I SharePoint (underwebbplats). På denna yta visas generell information om ett ärende som ansvarig, datum, status osv och en listning på alla diarieförda dokument. Varje dokument får ett dokument id (2013/0001/001 etc) och blir låst för redigering.
Ett dokument som diarieförts tidigare får en ikon ovanpå sin befintliga dokumentikon som indikation att det diarieförts.
DevCore har hjälpt ett forskningsföretag att installera och konfigurera SharePoint 2013. Dessutom implementerades DevCore’s avtalshanteringsmodul, med skräddarsydda förändringar för att passa just företagets behov.
Super Office stödjer en underkategori för kategorisering av projekt och kunden hade behov av flera underkategorinivåer. En flik lades till i nedre delen av SuperOffice grafiska användargränssnitt där det fanns möjlighet att underkategorisera projektet. En administrations del tillgänglig från SuperOffice fanns också för att kunna lägga till/ta bort/redigera underkategorier.
Devcore har utvecklat en applikation där ansvariga på huvudkontor kan ”dela ut” kontakter/prospects till återförsäljare. Möjlighet till filtrering, svartlistning, kategorisättning och matchning finns i administrationsapplikationen. Ansvariga har möjlighet att övervaka prestation, se statistik, ta ut rapporter m.m. Förutom enbart säljstöd så fungerar klientapplikationen även som CRM system med ärende- och återkomsthantering. Systemet består av web service (SOAP), klientapplikation och administrationsapplikation.
Devcore har hjälpt en av Sveriges ledande företag inom belåning att analysera Företagets arbetsprocesser, behov och lösningar samt tittat på nuvarande systems lösning för att kunna skapa ett underlag för att ta fram ett nytt effektivare system som bättre ska hjälpa företaget att arbeta effektivt och korrekt i enlighet med företagets verksamhet.
Devcore har utvecklat en hemsida samt CMS-integrerad webbapplikation i Concrete5 för att hantera ett femtiotal portföljbolag inom läkemedelsbranschen och presentera dess kliniska prövningar och status på ett snyggt, skalbart och överskådligt sätt samt integration för börskurser.
Devcore har vidareutvecklat på uppdrag av en välkänd butik befintligt order- och kassasystem med förbättringar som innefattar bland annat förenklat orderflöde, anpassning till ny kassalagstiftning, bättre felhantering samt bättre rapportering.
Devcore har utvecklat en semesterkalender i SharePoint åt ett företag med ett 100 tal anställda för att underlätta och centralisera företagets semesterhantering. Detta löstes bl.a. genom att införa filtrering på förfrågningar för kontor, avdelning och anställd som hämtades från User Profile Services. Dessutom visade kalendern tydligt vilken status (godkänd, icke godkänd etc.) förfrågningarna hade.
Devcore har tillsammans med en av våra partners tagit fram en hemsida åt ett företag inom vård och omsorg.
Devcore har utvecklat en webbaserad telefoniklient integrerad med ett telefonisystem för ett telesalesbolag som behandlar ett 50-tal samtal i minuten för att hantera in- och utgående samtal och statistik på ett samlat och skalbart sätt. För att minimera belastningen på servrarna lades i största möjliga mån logiken på klienterna i form av JavaScript medans servermiljön bestod av .NET och Microsoft SQL Server.
Devcore har utvecklat en webbaserad redovisningsapplikation för bl.a. balans- och resultaträkning åt ett företags 20-tal portföljbolag. Tidigare hanterades denna redovisning i diverse Excel dokument. Lösningen blev att ersätta detta med en centraliserad webbapplikation med ASP.NET MVC och Microsoft SQL Server med en grafisk design och beteende som påminde om Excel för att ge användarna en mjuk övergång till det nya gränssnittet, samtidigt som datan nu kunde utnyttjas till bl.a. rapporter genom Microsoft SQL Reporting Services.
DevCore har på uppdrag av en välkänd butik, byggt om befintligt kassasystem för automatiserad kontanthantering. Syftet med automatiseringen är bl.a. ökad säkerheten i.o.m. att alla kontanter blir inlåsta i kassaskåp, effektivisera arbete för kassör, äkthetskontroll av sedlar samt att få bättre spårbarhet i redovisning av kontantflöde. Istället för vanliga kontantkassor vid varje försäljningsställe så samlas nu både in- och utbetalning av kontanter i en gemensam sedelhanteringsmaskin. I uppdraget ingick att integrera sedelhanteringsmaskinen i betalningsflödet, skapa rapporter samt att bygga ett touchbaserat gränssnitt för sedelhanteringsmaskinen.
Devcore implementerade Intellisync i kundens miljö för synkronisering av kontakt- och uppgiftslistor samt kalendrar mellan Super Office och Microsoft Exchange. Innefattade konfigurering av Microsoft Exchange, SuperOffice samt implementering av Intellisync.
DevCore har på uppdrag av en tillverkare i elektronikbranschen byggt ett system för ?deras monteringsanläggningar. Systemet byggdes från grunden då det skulle hantera en helt ny tillverkninsprocess. Systemet har hand om det sista ledet i tillverkningskedjan där maskinerna sluttestas, skräddarsys för kund och förbereds för distribution. Systemet består av en server som är integrerad med ordersystem, ekonomisystem och transportföretag (UPS och DHL) samt en klientapplikation som dirigerar arbetet för monteringspersonal på de olika stationerna.
Devcore har varit med och utvecklat en kampanjsajt för att tävla med bidrag mot tobak. Sajten vänder sig till skolungdom för att minska tobaksmissbruket bland ungdomar. Sajten är integrerad med Youtube för video-visning.
Devcore har tillsammans med partner och kund tagit fram och implementerat responsiv design. Siten är en stor internationell site med mycket innehåll och funktionalitet. Den gamla designen har behållits men ny design och layout har tagits fram för att passa mobila enheter.
Devcore har utvecklat en webbapplikation för att hantera aktiehandel, optioner, konvertibellån och vanliga lån för icke börsnoterade portföljbolag åt en koncern som investerar i onoterade bolag. Målet med projektet var att på ett överskådligt sätt få ut rapporter på ägarfördelning och investeringar i olika portföljbolag.
Devcore har utvecklat en integrationsmotor för integration av data mellan ekonomisystemet Mamut, lager och inventarie system, Webshop i AbleCommerce och informationskällan Icecat. Lösningen är gjord för en nordisk IT-grossist som tidigare manuellt flyttade data mellan systemen. Med hjälp av lösningen har de nu fått en automatiserad hantering av data flödet.
Devcore har hjälp ett stort antal kunder med implementation av Klarnas betallösningar. Främst för e-handel men även för butikshandel.
DevCore har, som underkonsult, skapat en presentbutik i SharePoint åt ett större fastighetsföretag. Anställda på företaget kan lägga beställningar på presentartiklar som de vill ge bort som gåva till kunder. Perfekt för jubileum, födelsedagar eller som inflyttningspresent vid byte av lokaler.
Devcore har utvecklat, för en känd modebutik på nätet, en snabb och effektiv lösning för att kontrollera sina kunders kreditvärdighet innan köp.
DevCore har utvecklat en projekthantering i SharePoint för att enkelt kunna skapa, underhålla och dela med sig av projekt. Varje projektrum utnyttjar SharePoints standardfunktionalitet men i ett anpassat utförande med skräddarsydda funktioner och utformning för projekthantering.
Devcore har byggt en specialanpassad funktion för att kunna skicka E-vykort åt en stor välgörenhetsorganisation där man väljer motiv, text, mottagare och personlig hälsning.
Devcore har utvecklat och Designat en hemsida med CMS-plattformen Wordpress åt ett telekombolag för enklare hantering av produkter, nyheter, FAQ, kontaktformulär mm.
Devcore har utvecklat en interaktiv blogg i Wordpress med kategoriseringar, arkivering och grafisk presentation samt enkelhet i samarbete med extern designbyrå.
Devcore har genomfört ett antal SuperOffice CRM implementationer och uppgraderingar
från t ex version 5 till version 6 och version 6 till version 6.3.
DevCore har åt en trafiskola lokaliserad på flera platser i landet utvecklat en förenklad funktion för att kunna hitta medarbetare i SharePoint. Utsökning på ort, kontor och kompetens gör det enklare för receptionen att veta vart någon anställd jobbar.
Devcore har skapat en informations site åt ett företag i energibranschen. Siten används främst av skolor men även av andra för att få hjälp och hitta information om energirelaterade frågor.
DevCore har hjälpt ett större fastighetsbolag med att bl.a utveckla ett system för att hantera diarieärenden. Diarieärenden med tillhörande dokument och informationshantering lagras på ett ställe där alla anställda enkelt kan komma åt informationen antingen via listning eller sök.
Till en svensk bank har Devcore tagit fram en Wikilösning för hantering och delning av kunskap inom organisationen. Systemet är rättighetsstyrt och fungerar ihop med Siteminder för single-sign-on (SSO) mot befintligt AD.
Vi fick ta över utvecklingen av ett statistikverktyg som myndigheten önskade göra justeringar och bygga ut med nya funktioner. Myndigheten, med c:a 500 anställda, använder verktyget både internt och mot andra parter.
DevCore har tagit fram en ny responsiv design till SharePoint 2013 för en kund inom livsmedel. Arbetet inkluderade förutom en design anpassad för datorer och mobilenheter även migrering av data från en tidigare SharePoint webbapplikation.
Devcore har implementerat, designat, strukturerat och utbildat en internationell kund i Microsoft Dynamic CRM.
Allt från uppsättning till anpassning efter kundens unika behov, till utbildning av kundens samtliga kontor (Sverige, Österrike & USA) ingick i projektet.
Devcore har skapat en produktkonfigurator till Salesforce för ett större teknikföretag så att deras säljare på ett enkelt och översiktligt sätt ska kunna sätta ihop produktpaket utifrån en hierarkisk struktur av produktkopplingar.
Devcore har hjälp en av sina kunder med en förstudie inför byte av telefoniplattform. Arbetet bostod i att kartlägga befintlig lösning samt sondera marknaden efter lämplig ny lösning som matchade kundens högt ställda krav. Förstudien avslutades med en rapport på alternativ och rekommendationer.
Devcore har utvecklat ett verktyg för generering av löneunderlag för utskrift, med automatisk uträkning av karens, semester, sjukersättning och allt som hör till. De genererade underlagen var färdiga Microsoft Word-dokument som ekonomiavdelningen använde vid löneutbetalning.
Devcore har varit med och tagit fram ny design för en informations site om en av våra stora folksjukdomar. Siten vänder sig till personer med analys, tips och råd.
Till ett internationellt bussbolag har Devcore tagit fram en lösning som låter förarna logga in och få upp sitt körschema genom att scanna av sitt körkort. Applikationen agerar som en fristående utökning av kundens befintliga system.
Tillsammans med kunden som har över 40 år i branschen för design och tillverkning av inredning till fartyg har vi tagit fram en ny webbplats. Vi har stått för design och uppsättning av hela sajten i Wordpress.
DevCore har implementerat mekanismer för att hantera registrering av samtyckepreferenser hos ett globalt logistikföretag i deras resa mot att bli GDPR-kompatibla.
Företaget använder Salesforce och Pardot för att samla in samt hantera viss personlig information och prenumerationpreferenser, företaget har valt en dubbel opt-in process för att säkerställa att samtyckespreferenserna är tydliga.
För ett av Sveriges största vårdbolag byggde DevCore upp en digital årsredovisning på kundens nuvarande webbplats baserad på Episerver CMS i cloud-tjänsten DXC. Arbetet utfördes under väldigt begränsad tid, men med väldigt gott resultat. Specialmoduler för att visualisera statistik och information skapades upp grafiskt på ett snyggt men stilfullt sätt.
DevCore lade till en chatmodul för webbplatsen så att kunder och besökare snabbt och smidigt skall kunna ta kontakt med oss. Tekniskt sett var det genom att kopiera in script.
DevCore har utvecklat en lösning för att utifrån marknadsdata och inmatade värden utföra finansiella kalkyler på dessa. Resultaten sammanställs till en forecast för lönsamheten hos den potentiella kunden. Applikationen har även ett specialbyggt användargränssnitt för smidig inmatning och justering av värden.
Devcore har byggt en integration mellan ReachMee Rekryteringssystem & Episerver för att synka in / skapa sidor för jobb-annonser för att sedan kunna filtrera och söka bland dem på publik sida.
Som en del i ett globalt mjukvaruföretags GDPR-arbete, har DevCore anlitats för att göra så att inhämtning av data via leadsgenererande formulär följer GDPR. Under arbetet byggdes bl.a. en skräddarsydd Marketo integration för Episerver, double opt-in och samtyckesmekanism.
Till ett fastighetsbolag har vi tagit fram ett nytt system som möjliggör för deras hyresgäster att rapportera omsättning. Uppgifterna ligger till grund för omsättningsbaserad hyra och för uppföljning.
En trogen kund fick plötsligt problem med att en applikation slutade fungera. DevCore kunde genom metodisk genomlysning av applikationen hitta källan till felet och rekommendera en lösning. Det visade sig att kommunikationen över SSL krävde uppgradering av mjukvara.
DevCore har hjälpt kund (bolag som produktionsutvecklar djurfoder, aktiv inom nationell- och internationell handel) att starta en webbshop i Shopify. Startat upp betalningsplan, teman, produktinfo, betalninglösning, undersökt fraktalternativ samt översatt sidan från engelska till svenska, DNS, SEO och löpande support.
DevCore har hjälpt ett svenskt vårdbolag att sätta upp mer utförlig Google Analytics tracking för deras olika affärsområden samt byggt upp och konfigurerat Data Studio rapporter för att underlätta presentation av mätvärden för organisationens olika verksamheter. Även lättare SEO-analys för siten genomfördes.
Ett fastighetsbolag upplevde prestandaproblem med en webbapplikation kritisk för affärsverksamheten. DevCore fick i uppdrag att göra en genomlysning av applikationen för att hitta brister samt ta fram en åtgärdsplan.
Analysen resulterade i en rapport med ett antal punkter som omgående krävde åtgärd samt ett estimat för utveckling av en helt ny applikation anpassad för verksamhetens behov.
Devcore har hjälpt en välgörenhetsorganisation med förvaltning och vidareutveckling av deras site byggd i Concrete5. Bland annat skapades en ny månadsgivarfunktion med integration mot ett signeringssystem för autogiroanmälan.
DevCore har hjälpt ett svenskt Techbolag med konfigurering av deras existerande analysverktyg samt hjälpt till att sätta upp Enhanced ECommerce tracking för deras online shop. Utöver det har DevCore även hjälp till med generell tracking av andra delar av siten samt annonser och kampanjer via Google Ads.
DevCore har byggt tre sajter inför en konferens och lansering av en ny produkt. Fokus för projektet var snabba iterationer mot en fast deadline. DevCore skötte även produktionsledning i arbetet.
DevCore har designat och byggt om startsidan för ett bolag inom eye-tracking för att tydligare visa upp deras olika produktområden.
DevCore har byggt en sajt i Wordpress för att skapa dynamiskt innehåll i en app. Sajten får data från kundens API och visar medarbetsprofiler och skapar PDF:er.
DevCore har byggt en ny intranätssite, till ett bolag inom försäljning av display-material, i SharePoint Online med designanpassningar
för exempelvis global navigering, footer och delar av innehållet på vissa sidor.
DevCore har byggt en ny intranätssite, för ett Riksförbund, med ett ärendehanteringssystem baserat på listor och MS Flow.
Vi har även importerat äldre data till det nya systemet.
DevCore har byggt en ny intranätssite för en Församling med flera designanpassningar och nybyggda moduler i SharePoint framework (SPFx) som integrerar med Office 365.
DevCore har utfört installation av ny Windows 2016 Server och backuplösning för kund med lokalt och VPN-uppkopplat kontor.
Installation av Office365 -konton och molnbaserat virusskydd
samt migrering av klientdatorer till Azure-synkroniserat Active Directory.
DevCore har ordnat med hantering av virtualiserade servrar i VMware-miljö åt bolag. Applikationsservrar för externa kunder och även för de interna systemen.
DevCore har lett projekt och affärsutveckling i Salesorce för bl.a. stort finansbolag, som skulle expandera till resten av norden.
Implementering av CPQ i Salesforce, åt bolag aktivt inom marknadsföring och försäljning av medicintekniska produkter, DevCore byggde åt kunden.
En helt ny design med tillagd funktionalitet såsom en utökad sökfunktion och förbättringar för admingränssnittet som kommer att underlätta det dagliga arbetet för kunden.
DevCore byggde en ruttplanerare som visar tillgängliga stationer och flygplatser på en karta. Resultatet blir en planering av en rutt beroende på vilka stationer och flygplatser som användaren har valt. Det finns också en sökfunktion som matchar på valda stationer, flygplatser och Googles Places API.
En sida som använder sig av ett Episerver Headless API för att hämta ut data som redaktörerna styr över i en site som är byggd i Episerver och som sedan presenteras i en React-applikation.
DevCore har tagit över förvaltningen av en Episerver-sajt inom en branchorganisation som samlar nära 400 företag. Sajten är en Episerver 10:a som vi uppgraderat till Episerver 11. Den har även Episerver Find samt hostas i cloudtjänsten DXC.
Omarbetning utav existerande kodbas för att ge webbplatsen ett mer modernt utseende, rejält förbättra performance och uppfylla kraven för GDPR. Övertagandet resulterade även i nyutveckling utav sidor, block och funktionalitet för att ytterligare kunna ge besökare utav webbplatsen en bra användarupplevelse.
Ny webbplats utvecklad i Episerver CMS 11 med integrationer mot externa datakällor och avancerad sökfunktionalitet med episerver find.
DevCore har tagit över förvaltningen av en Umbraco-sajt inom en oberoende organisation specialiserad på neurologi. Utöver förvaltning samt nyutveckling så har DevCore även lagt upp sajten på Umbracos egna cloud hosting Umbraco Cloud. Siten innehåller även Umbracos egna formulär Umbraco Forms.
DevCore har designat och utvecklat en ny sajt för ett religiöst samfund. Sajten är byggd i Umbraco och har även Umbraco Forms. För att hantera medlemslogin så har DevCore även byggt en BankID-integration för autentisering.
En helt ny responsiv Umbraco-site byggd på tema från uskinned.net. Hosting sker i Umbraco Cloud med sökfunktionalitet från Google Custom Search.
DevCore har byggt en ny site med fokus på användarvänlighet och ren design. Från idé och koncept till implementation och lansering. Siten är byggd med Episerver 11, Image vault och Episerver Forms. Fokus har legat på att ge redaktörer stor frihet med block-moduler för att enkelt kunna skapa unika och dynamiska sidor på kort tid.
EduAdmin är ett kursadministrationssystem som används av företag, föreningar, kommuner och landsting i hela Sverige.
DevCore har vid flera tillfällen skapat integrationer mellan EduAdmin API och kunders olika CMS-system. Det har utvecklats till våra kunder för att bl.a. få fler intresseanmälningar och deltagare till utbildningar och bokningar genom att erbjuda kompletta söktjänster för att på ett enkelt sätt hitta information om t.ex. tillgängliga kurser.
Kunden väljer själv vad som skall erbjudas och synas på webbplatsen, på ett enkelt och smidigt sätt.
DevCore har implementerat Pardot samt integrerat plattformen med Salesforce för en större aktör inom finansindustrin. Med hjälp av Pardot kommer de bland annat att stärka relationen mellan sälj och marknad, kommunicera till sina kunder i rätt tid och på ett enkelt sätt kunna följa upp resultaten av sina kampanjer.