
DevCore levererar komplett Salesforce-lösning med avancerade integrationer för upphovsrättsorganisation
Efter en intensiv process som inleddes med en mycket lyckad PoC (Proof of Concept) är vi glada att meddela att vi nu lanserat en omfattande Salesforce-lösning för vår kund inom upphovsrättshantering. Med integrationer, migreringar och automatiseringar i produktion har projektet resulterat i stora effektiviseringar för kunden.
DevCore tar projektet från koncepttest till lansering – ny CRM-lösning i produktion
DevCore har under det senaste året arbetat nära en kund inom upphovsrättshantering för att implementera en heltäckande Salesforce-lösning. Det initiala PoC och produkttestet visade sig vara en framgång som gav kunden tillit för vår kompetens och ledde till att de valde oss som långsiktig partner, oavsett vilket CRM-system de till slut skulle välja. Nu, efter projektets gång, är lösningen lanserad och i produktion.
Flexibel CRM-lösning anpassad för specifika behov
Projektet har omfattat flera viktiga delar, inklusive Salesforce Sales Cloud, Service Cloud och en specialutvecklad Subscription Management-modul. Med integrationer mot bland annat Agresso, Optimizely, Ironclad och egna system har vi byggt en skräddarsydd lösning som täcker kundens behov för kundhantering, subscription management (prenumerationshantering) och ärendehantering.
Här hittar du mer om uppdraget och kundcase.
Förbättrad datakvalitet med Dun & Bradstreet-integrationer i Salesforce
Vi har också implementerat Dun & Bradstreet-lösningar för att stärka datakvaliteten. Med D&B Connect för företag- och kontaktuppgifter, Audience Builder för målgruppsanalys och Hoovers för djupgående insikter har vi gjort det möjligt för kunden att få heltäckande och uppdaterad information – direkt i Salesforce.
Effektivisering och tidsbesparing genom automatisering
Den nya Salesforce-lösningen frigör enorma mängder tid för kunden genom att automatisera flertalet tidigare manuella processer. Vår lösning ger dem även ett flexibelt och lättanpassat system, med förbättrade möjligheter till rapportering och en ökad insyn i kommande affärer. Kunden, som tidigare kämpat med förseningar och brist på kvalificerad support, är mycket nöjd med denna leverans inom rimlig tid.
Vi ser nu fram emot nästa steg i samarbetet, där vi ska påbörja fler spännande uppdrag.
Här hittar du mer om uppdraget och kundcase.
Är du intresserad av att effektivisera ditt CRM-system med en pålitlig Salesforce-partner?
Kontakta oss på DevCore för att diskutera hur vi kan hjälpa er skapa en flexibel och skalbar lösning som stöder ert företags mål.
Kontakta en specialist idag!
More news and tips

DevCore stärker sin position som Microsoft Solutions Partner
Företag som vill utveckla sin verksamhet med Microsofts verktyg behöver en partner som levererar verkligt värde. DevCore har varit en stark Microsoft-partner i över två decennier – och nu har vårt arbete fått ytterligare erkännande som certifierad Solutions Partner inom Data & AI och Digital & App Innovation. Ett tydligt kvitto på att vi möter högt ställda krav och skapar långsiktig nytta för våra kunder.
To the news
Subscription management i Salesforce
En smart och skräddarsydd lösning för Subscription management i Salesforce – smidig hantering av abonnemang, licenser och fakturering som gör det enkelt att växa. Få full kontroll över abonnemangsaffär med automatiserade flöden, färre manuella moment och bättre struktur.
To the news
Umbraco växer i Sverige – kan du också dra nytta av CMS-plattformen?
Allt fler företag inom både privat och offentlig sektor får upp ögonen för Umbraco. Det är inte svårt att förstå varför – ett CMS som kombinerar flexibilitet, skalbarhet och kostnadseffektivitet med enkel redigering och kraftfull utvecklingspotential.
To the news