Är du nyfiken på hur CRM-system löser ditt företags utvecklings- & tillväxtproblem? Vi skrev tidigare om vilka utmaningar våra kunder har haft som bromsat deras tillväxt och utveckling, innan användandet av ett Customer Relationship Management-system. Här kommer istället fem lösningar på de vanligaste problemen.
Här är fem lösningar (på de vanligaste problemen) som både Microsoft Dynamics 365 men även Salesforce CRM ger din verksamhet:
1. Sammanfogad kunddata: både Dynamics 365 och Salesforce integrerar data från olika kontaktpunkter (de interaktioner som sker mellan verksamheten och kunden, under hela kundresan) och erbjuder en komplett vy av kunden. Äntligen är pusslet (som vi refererade till
här) ihoplagt, så att man kan se helheten.
2. Automatiserade arbetsflöden: CRM-systemet automatiserar rutinmässiga och tidskrävande uppgifter som frigör säljteamet så att de istället kan fokusera på det de gör bäst - att sälja.
3. Förbättrad kundservice: Med lättillgänglig kundinformation kan kundsupport, kundtjänstpersonal och helpdesk erbjuda mer personlig och effektiv service till alla sina kunder.
4. Åtkomst var som helst: Det molnbaserade systemet säkerställer att anställda kan komma åt data var som helst, vilket gör affärsverksamheten helt mobil med smidig åtkomst även på språng.
5. Datastyrd marknadsföring: Systemet hjälper till med att segmentera kunder och ger analyser för att fatta välgrundade marknadsbeslut, i rätt tid. Man behöver inte famla i blindo, utan det blir enkelt att se var ni ska satsa framåt.
Läs om fem vanliga problem, som företag har innan ett CRM-system är på plats.
Är du nyfiken på CRM?
Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.
Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.
Vi svarar gärna på dina funderingar.
Kontakta oss