Nytt avtal: Förstudie om Salesforce CRM som lösning för mediehus

Målet med förstudien är att säkerställa att Salesforce CRM kan ersätta kundens egenbyggda CRM för kundhantering, subscription management, marketing automation och att kunna hantera, förbättra och effektivisera organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering.

Kunden i detta case är ett framstående svenskt mediehus, som håller beslutsfattare inom juridik uppdaterade och erbjuder utbildning samt främjar kompetensutveckling i juridikbranschen.

DevCore har fått i uppdrag att säkerställa möjligheten att migrera kundens egenbyggda CRM-system till Salesforce CRM. Salesforce CRM ska optimera och effektivisera kundens organisation genom kundhantering, kundregister, abonnemangshantering, marketing automation, marknadsaktiviteter, rapportering och säljstöd.

I detta uppdrag utgår vi främst från rapporter för att minimera belastning på säljledning och säljare med workshops och dylikt, men även för att säkerställa behov med fakta.

Vårt främsta mål med denna förstudie är att säkerställa att migrering till Salesforce kommer att resultera i en smidig och effektiv hantering av organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering. Vi strävar efter att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar som kommer att hjälpa vår kund att nå sina affärsmål.

Med vår expertis och djupa förståelse för Salesforce-plattformen samt som Salesforce-partner och som Salesforce-konsulter, genomför vi en noggrann analys av befintliga system och processer.

Hur en förstudie för företagstillväxt kan gå till:
  • Ta reda på de problem (pain points) som ni har med nuvarande system.
  • Genomgång av era säljrapporter samt vilka datakällor och fält som används.
  • Mappning och kontroll av vilka fält och vilka data som kommer att behövas för att kunna arbeta optimalt.
  • Genomgång av processer för leads och opportunities samt ge slutsatser från rapportgenomgångar.
  • Granska vad ni saknar idag och vad ni behöver för rapporter framåt.
  • Genomgång av krav för olika avdelningar.
  • Integrationer. Vilka externa system behöver integreras mot Salesforce?
  • Migrering. Projektplan, genomförandeplan och estimat.
  • Kostnader för genomförande, vi estimerar total uppskattad tid för arbetet.

 

Vill du ha hjälp att ta din verksamhet till nya höjder och maximera er potential med CRM? 


Vi hjälper dig att skapa en framgångsrik strategi för kundhantering och marknadsbehov.


Kontakta oss

Contact Us

E-mailinfo@devcore.se

+46 (0)8 24 40 30

Follow us onLinkedIn

More news and tips

Listan: nya uppdrag och kunder på DevCore – maj 2025

Letar du efter stöd inom webbutveckling, CRM eller IT-säkerhet? Du är inte ensam. Så har vi hjälpt fler företag under maj månad – se nya uppdrag inom Umbraco, Optimizely, Salesforce, Microsoft 365 och IT-säkerhet.

To the news

Microsoft ger DevCore nya kvalitetsstämplar – så hjälper vi företag med Microsoft 365

Är ert Microsoft 365 en perfekt arbetsmiljö? Eller behöver ni förbättra samarbetet? DevCore är nu Solutions Partner inom Modern Work – och specialister på förändringsledning. Två kvalitetsstämplar från Microsoft som visar att vi levererar resultat för våra kunder, både tekniskt och organisatoriskt. Här får du veta hur det skapar affärsnytta även för ditt företag.

To the news

Vi var där: Salesforce Agentforce World Tour Stockholm 2025

Hur används AI-agenter i Salesforce egentligen? På Agentforce World Tour fick vi träffa kunder, höra användarcase – och dyka ner i framtiden för automatisering, kundservice och försäljning. Här är några snabba reflektioner från oss på DevCore!

To the news

Contact us. We'll help you.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser