5 vanliga problem företag har, som ett CRM-system löser

Här listar vi några vanliga problem som våra kunder har brottats med, men som ett Customer Relationship Management-system löser. Känner du också igen dig i något av följande problem på ditt bolag?

Våra kunder och även vi själva, har tidigare stått inför utmaningar som gjort det svårt eller omöjligt att förbättra och skapa långsiktiga kundrelationer samt vårda affärsrelationer optimalt.

Känner du igen problemen även i din organisation?

1. Datafragmentering, kunddata som hör ihop finns inte samlat: Kunddata är utspridda över olika plattformar, eller ännu värre - på papper någonstans, det går inte att få en 360-gradersvy av kunden. Som att ha ett pussel där bitarna är utspridda i flera rum.
2. Otillfredsställande försäljningsprocesser: Säljteam spenderar alldeles för mycket tid på manuella uppgifter som datainmatning i olika dokument eller system, i stället för att fokusera på att bygga relationer eller stänga affärer.
3. Bristande kundservice: Brist på kundinformation vid avgörande kontakter och kommunikation leder ofta till otillfredsställande service. Som när ditt hotell har glömt bort ditt önskemål om ett rum med havsutsikt; det är en liten detalj men med stor inverkan.
4. Begränsad mobilitet: I dagens värld är det nödvändigt att ha tillgång till viktig företagsdata på språng. Men många äldre system erbjuder inte smidig mobil åtkomst, vilket binder anställda till sina skrivbord.
5. Ineffektiv marknadsföring: Utan konkreta insikter skjuter företag i mörkret med sina marknadsföringsinsatser. Det är som att kasta dart med ögonbindel och hoppas på att träffa prick.

Ta reda på hur ett CRM-system löser era problem.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

Salesforce-utvecklare och projektledare till ledande svenskt fastighetsbolag

I ett nytt uppdrag ger DevCore konsulttjänster inom Salesforce CRM, som utvecklare, systemarkitekt samt projektledare med löpande administration och support. Åt kund inom fastighetsbranschen, som är i behov av vidare affärsutveckling.

Läs mer

DevCore hjälper universitet att strukturera Teams och SharePoint

Ett nytt uppdrag har kommit in där DevCore hjälper ett svenskt universitet med att anpassa och bättre strukturera sitt arbete med Teams och SharePoint. Främst för att organisera sina utbildningar och kurser.

Läs mer

Fler företag använder appar för Avvikelsehantering och Regelefterlevnad

Senaste tiden har vi sett ett uppsving av köp och användande av både avvikelsesystem och attestfunktion. Fler verksamheter börjar se nyttan med digitalisering, att minimera manuella fel, frigöra resurser och framtidssäkra sin verksamhet.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser