DevCore vann offentlig upphandling gällande migrering, utveckling och förvaltning av Salesforce för svenskt statligt moderbolag inom näringslivet
DevCore vann den offentliga upphandlingen och ska därmed bistå det statliga bolaget med migrering till nytt CRM-system samt utveckling och förvaltning av Salesforce.
DevCore vann den offentliga upphandlingen och ska därmed bistå det statliga bolaget med migrering till nytt CRM-system samt utveckling och förvaltning av Salesforce. Kunden är moderbolaget i en koncern med 16 dotterbolag verksamma inom att stärka det svenska näringslivet och att verka för en hållbar tillväxt.
Målet med projektet initialt är att möjliggöra för kunden att själv kunna hantera hela kundresan på nya CRM-plattformen. I första versionen av kundens CRM och kundtjänstlösning ges support för processer som t.ex. kundkontakter, marknadsföringsprocesser, försäljningsprocesser, kunderbjudanden, granskning och uppföljning av leverabler, deras påverkan och andra supportprocesser för att komplettera och möjliggöra de tidigare nämnda.
Migrering sker från nuvarande Caesar CRM, från SuperOffice Business Solutions. Utöver dessa system används idag även: Super Office Service, cLO och cLA för kreditberedning och kreditförvaltning samt Saint för rapporter.
CRM-lösningen kommer att vara verksamhetssystemet för kunder och intressenter som leads, prospekts, kunder, samarbetspartners, leverantörer och borgenärer m.m. Lösningen skall förbättra arbetsprocesser, minska tid för felhantering, öka tillgänglighet och sökbarhet till information och ge tydligare styrning av processer.
I 15 år har DevCore utvecklat processer för support som kan anpassas till sina kunders specifika behov och krav. Därför kan kundens supportkrav hanteras utan svårigheter. Utveckling kan också ske framåt för att säkerställa kundens framgång.
Analysfasen är igång och DevCore kommer nu att arbeta som Salesforce-utvecklare, Applikationsutvecklare, Senior Projektledare, Systemintegratör, Lösningsarkitekt och Salesforce Tech Lead i projektet framöver.
Under året kommer alla integrationer till externa system implementeras samt det fullständiga genomförandet av systemet kommer att dokumenteras och levereras till underhållsorganisationen i verksamheten.
DevCore står för utbildning av kundens användare (data från Microsoft Azure) i de olika systemen samt ger även vägledning och utför workshops löpande. Under rådande omständigheter kommer det att ske mestadels via kommunikationsplattformen och samarbetsverktyget Microsoft Teams.
Aktuella Salesforce-produkter är:
Avtalet sträcker sig över minst två års tid. Vidareutveckling och konfigurering av CRM-lösningen kan ske stegvis i projekt framåt.
Vill ni veta hur ni kan arbeta mer strukturerat och effektivt med era kundrelationer?
Kontakta oss gärna på info@devcore.se eller ring kontoret på 08-24 40 30
Fler nyheter & tips
För att Google Ads och Analytics fortsatt ska fungera bra, uppgradera nu till Consent Mode V2
För att er Google Ads-annonsering och analyser av era webbplatser (Google Analytics) inte skall försämras eller helt sluta visas, är det viktigt att ha rätt metoder på plats innan 6 mars 2024, för att fortsätta använda funktioner för annonsanpassning. Det är alltså hög tid att implementera samtyckesläge version 2 så snart som möjligt.
Läs mer.NET-utvecklare sökes! Vill du arbeta på bästa bolaget?
Vi på DevCore söker nu efter en utvecklare till vårt .NET team, med start omgående. Du kommer att arbeta tillsammans med härliga och kompetenta kollegor i ett charmigt gårdshus mitt i centrala Stockholm.
Läs merNy integration mellan Salesforce CRM och kunds medlemsdatabas (backend)
DevCore bygger integration för att koppla samman fristående system, denna gång för en kund inom digital medlemshantering. Information om medlemmar i backend (servrar och databaser) skall kopplas till Salesforce CRM. Detta för att spara tid, minimera fel och risker men även för att framtidssäkra sin verksamhet.
Läs mer